י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"איזו אצילות נפש"

ברשת מרעיפים שבחים על תושבי בני ברק

הרשת הגיבה בפירגון רב לתושבי בני ברק שיצאו אתמול לחלק צ'ולנט למפגינים ולשוחח איתם. העיתונאי מיכאל שמש כתב: "התמונות שיצאו מעיר הולדתי חיממו לי את הלב". העיתונאית סיוון כהן הגיבה אף היא: "להוריד את הכובע בפני תושבי בני ברק! איזו קבלת פנים, איזו אצילות נפש". יהודה גליק הגיב: "הציבור החרדי לימד אותנו אהבת ישראל מהי"

ברשת מרעיפים שבחים על תושבי בני ברק
אחווה בהפגנה צילום: שלומי הררי

רגע של אחדות: סרטוני חלוקת הצ'ולנט וריקודי תושבי העיר בני ברק עם המפגינים נגד הרפאמה המשפטית שהגיעו אתמול (חמישי) בהמוניהם לעיר, חיממו את ליבם של רבים מהמפגינים ומגולשי הרשתות - משני הצדדים של המפה הפוליטית. התגובות ליחס שקיבלו המפגינים מצד תושבי העיר היום חמות במיוחד, והתייחסו ל"פניה היפות של בני ברק".

הסוקר שלמה פילבר הגיב לתיעודים: "אמש באהבת חינם, בשמחה וקבלה ניצחה בני ברק את המטכ"ליסטים, כוחות המ"מ וה"אחים לנשק" עם חולצות הזלנסקי שלהם. החרדים הוכיחו שוב - גם אם תתגרו בלי סוף, לא תהיה מלחמת אחים! אנחנו לא נריב! מקווה שלמדתם את השיעור".

עיתונאית ערוץ 14 יערה זרד כתבה גם היא: "התמונות של חלוקת הצ'ולנט ברחובות בני ברק מזכירות שוב שהחרדים הם הקבוצה הכי מפוספסת בציבוריות הישראלית. רוב הזמן עסוקים בלהכפיש אותם במקום לראות את הטוב. מבאס".

הגולש רוד ליאור פנה אל תושבי בני ברק וכתב: "אחיי החרדים, תלמידיו של אהרון הכהן, אוהבי שלום ורודפי שלום, אהבתיכם היום עד מאוד! היום העולם כולו ראה, שהתורה דרכיה דרכי נעם וכל נתיבותיה שלום והעיר בני ברק צהלה ושמחה. מעט מהאור מגרש הרבה מהחושך. ואתם הארתם את עם ישראל באור יקרות!".

העיתונאי החרדי מיכאל שמש, שגדל בילדותו בבני ברק, כתב: "בישראל, לא בכל יום קל להתגאות בזה שאתה חרדי ובני ברקי במקור. אבל היום זה יום כזה. התמונות שיצאו הלילה מעיר הולדתי חיממו את הלב".

מגיש ערוץ 14 עידו טאובר, שהקדיש את פתיחת תוכניתו להרעפת שבחים על תושבי בני ברק, צייץ: "אפשר כבר לומר בבירור כי המנצחים של היום הזה הם אחינו החרדים תושבי בני ברק. קבלת פנים בנוסח אברהם אבינו לאלה שבאו כנגדם. אלו בדיוק הערכים היהודיים שאותם זכו ליישם לומדי התורה".

חברת הכנסת לשעבר איילת נחמיאס ורבין צייצה: "כתבו כבר אבל חייבת גם, לא מופתעת מבויברינק (בני ברק אצל מי שגדל אצל דודה דבורה) ועדיין מעריכה ושמחה מזה מאוד".

העיתונאית סיוון כהן כתבה: "להוריד את הכובע בפני תושבי בני ברק! כל הכבוד. איזו קבלת פנים. איזו אצילות נפש". הגולש יוסי באום הרחיב ואמר: "הערב הזה העמיד זרקור על פניה היפות של בני ברק, בשידור חי, למדינת ישראל כולה. תושבי ב"ב מעולם לא זכו לפידבק ציבורי כה רב בערב אחד, כפי שקרה היום. בשם כולם אני מוסר תודה למארגני ה"מחאה", שנתנו לנו את ההזדמנות הפנטסטית הזו. תודה!".

חבר הכנסת לשעבר יהודה גליק: "תודה לציבור החרדי שביממה האחרונה לימדו את עם ישראל מהי אהבה מכל הלב! תודה ישיבת וולפסון תודה בני ברק חודש של הארת פנים לכולנו". העיתונאית ואשת הימין סמדר הילה שמואלי צייצה: "‏החרדים לימדו הערב שיעור ב"ואהבת" שמאד מאד אהבתי. יישר כוח בני ברק".

עיתונאי ועורך שביעי ישי פרידמן צייץ: "‏ההפגנות בבני ברק חזקו את תומכי הרפורמה. מתגלה שהבני ברקים הם אנשים נחמדים מאוד. המפגינים פמפמו את סיפורה של שפחה אבל המארחים חלקו להם צ'ולנט. יהודי יקר שנזכר בבית אביו מוזיל דמעות געגועים ואמונה. בני ברק נכנסה לו לתוך הנשמה. אי אפשר "לנצח" את זה. צריך לעבוד עם זה ולהגיע לחיבורים".

היועץ אודי טנא כתב: "ירדתי אמש עם ילדיי כדי להראות להם שיעור בדמוקרטיה ובמקביל קבלנו שיעור מדהים באהבת ישראל. היה מרגש לראות איך יום השיבוש הלאומי הפך להיות יום האחדות הלאומי. באו לקלל ויצאו מברכים בענק. זמן טוב להצדיע לתושבי בני ברק האמיצים שהוכיחו שוב ושוב כי למרות המחלוקות אנשים אחים אנחנו".

הרפורמה המשפטית הפגנה חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 40 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד