כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מאות עובדים פונו

שריפת ענק פרצה במפעל למנועי טילים גרעיניים ברוסיה

שריפה פרצה במפעל למנועי טילים גרעיניים ברוסיה, המפעל מייצר מנועים למערכת הטילים הגרעיניים. השריפה היא האחרונה בשורה של שריפות מסתוריות שפגעו בתשתית רוסית מרכזית

שריפת ענק פרצה במפעל למנועי טילים גרעיניים ברוסיה
שריפה: אילוסטרציה צילום: Pixabay

שריפה גדולה פרצה ביום חמישי במפעל לייצור מנועים, כולל טילים גרעיניים רוסיים. התופת החלה בחלק הניהולי של מפעל 'ירוסלב', הידוע גם בשם אבטודיזל - 250 קילומטרים צפונית-מזרחית למוסקבה. כ-220 אנשי צוות פונו כאשר להבות פרצו בבניין וגרמו לעשן שחור סמיך לטפס לשמים. לפחות שבעה עובדים נלכדו וחולצו.

המפעל מייצר מנועים למערכת הטילים הגרעיניים טופול-M וציוד רב נוסף המשמש את הכוחות המזוינים הרוסים כולל משאיות, כך דיווח ה'דיילי מייל'. אוקראינה הודיעה לאחרונה כי היא אחראית באמצעות קבוצות חבלה לחלק מהפיצוצים ושריפות ברוסיה בחודשים האחרונים, רבים במתקנים אסטרטגיים.

היקף הנזק והאם יחול עיכוב בציוד למלחמתו של פוטין נגד אוקראינה לא ברור. המפעל בירוסלב הוא אחד מהמפעלים הרוסיים הגדולים ביותר המייצרים מנועי דיזל רב שימושיים, תיבות הילוכים וחלקי חילוף. ראש המודיעין האוקראיני, האלוף קירילו בודאנוב, אמר למגזין פורבס בחודש שעבר כי רוסיה מתמודדת עם פיצוצים ושריפות חריגות רבות. "הרוב אינו מקרי, משהו כל הזמן בוער ברוסיה".

השריפה האחרונה היא המשך של לא פחות מ-100 שריפות בלתי מוסברות ברוסיה מאז 22 במרץ 2022 - כמעט שנה מהיום. בעוד שרוב התקיפות נרשמו במערב רוסיה, קרוב יותר לגבול עם אוקראינה, היו גם מספר בעומק מזרחה של רוסיה.

מלחמת אוקראינה רוסיה טילים שריפת ענק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד