כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
האיום האיראני

ראש ממשלת בריטניה לנתניהו: "חשיבות לשמור על הערכים הדמוקרטיים"

ראש הממשלה נתניהו נפגש היום עם ראש ממשלת בריטניה במעונו ברחוב דאונינג 10 "לשיחות על חיזוק השותפות ההדוקה בין בריטניה וישראל". ראש הממשלה הבריטי התייחס לרפורמה המשפטית ואמר: "יש חשיבות לשמור על הערכים הדמוקרטיים העומדים בבסיס מערכת היחסים בינינו, לרבות ברפורמות המשפטיות המוצעות בישראל"

ראש ממשלת בריטניה לנתניהו: "חשיבות לשמור על הערכים הדמוקרטיים"
נתניהו עם ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק צילום: אבי אוחיון /לע"מ

ממשלת בריטניה פרסמה הודעה לאחר פגישת נתניהו עם מקבילו הבריטי היום בלונדון. ראש הממשלה רישי סונאק התייחס לחיזוק השותפות ההדוקה בין בריטניה וישראל.

שני המנהיגים בירכו על החתימה של מפת הדרכים בריטניה-ישראל 2030 השבוע, שתקדם את מערכת היחסים הדו-צדדית בעלות 20 מיליון ליש"ט במימון לפרויקטים משותפים של מדע וטכנולוגיה במהלך העשור הבא.

השנייים הביעו את תמיכתם בהסכם סחר חופשי מודרני עם מתן שירותים מתקדמים ואמרו שהצוותים שלהם יפעלו כדי לקדם את זה.

בהודעה נאמר: "המנהיגים דנו באתגרי ביטחון והגנה משותפים, כולל הפלישה הבלתי חוקית של רוסיה לאוקראינה והאיום שמציבה איראן על היציבות האזורית. ראש הממשלה פירט את הניתוח של בריטניה לגבי המצב באוקראינה ואת החשיבות של המשך התמיכה הבינלאומית להגנה על ריבונותם".

בנוגע לאיראן, הם דנו בדאגה המשמעותית של בריטניה וישראל מהפעילות מערערת היציבות של איראן, והסכימו כי "ממשלותינו ימשיכו לעבוד בשיתוף פעולה הדוק כדי לדחוק את התוקפנות ולנהל את הסיכון של הפצת הגרעין".

ראש הממשלה גם הביע סולידריות עם ישראל לנוכח פיגועי הטרור בחודשים האחרונים. "בריטניה תמיד תעמוד לצד ישראל ויכולתה להגן על עצמה". במקביל, ראש הממשלה תיאר "דאגה בינלאומית מהמתיחות הגוברת בגדה המערבית והסיכון של ערעור המאמצים לקראת פתרון שתי המדינות. הוא עודד את כל המאמצים להרגיע את המצב, במיוחד לקראת החגים הדתיים הקרובים" רמדאן ופסח.

ראש הממשלה הדגיש את החשיבות של "שמירה על הערכים הדמוקרטיים העומדים בבסיס מערכת היחסים בינינו, לרבות ברפורמות המשפטיות בישראל".

המנהיגים בירכו על ההזדמנות להיפגש באופן אישי כדי "לקדם את השותפות החשובה שלנו", וראש הממשלה הבריטי מצפה לבקר בישראל בהזדמנות המוקדמת ביותר.

רישי סונאק ראש הממשלה נתניהו איראן לונדון הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד