כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
נחטפו מהוריהם

הילדים שחזרו מהשבי: הרוסים הכו אותנו במוטות ברזל

ילדים מאושרים אוקראינים חזרו סוף סוף חוזרים הביתה אחרי חודשים במחנות אכזריים של הקרמלין. אלפים עדיין נעדרים. גורמים רשמיים בקייב אומרים שהילדים הושמו במוסדות באי קריםנשיא רוסיה ולדימיר פוטין מואשם בפשעי מלחמה על הגירושים

הילדים שחזרו מהשבי: הרוסים הכו אותנו במוטות ברזל
מלחמת אוקראינה-רוסיה צילום: צבא אוקראינה

קבוצת ילדים אוקראינים שנחטפו על ידי השלטונות הרוסיים והוחזקו במחנות שפעלו על ידי הקרמלין במשך חודשים שוחררו וחזרו הביתה לאוקראינה. 17 הצעירים נלקחו לחצי האי קרים הכבוש הרוסי כאשר עיירותיהם נכבשו על ידי כוחות רוסיים בתחילת המלחמה, ונאמר להם שמשפחותיהם נטשו אותם.

ארגון צדקה החזיר בסוף השבוע את הילדים שנחטפו לבתיהם, שם סיפרו כיצד הרוסים הכו אותם ב"מוטות ברזל אם הבענו תמיכה באוקראינה". נער אחד סיפר איך הילדים הוכו במוטות אם הם דיברו שלא בתורם. לדבריו, קצין ביטחון הזהיר אותו: "ניקח אותך לפנימייה, אתה תשב שם ותבין הכל, בחורה אחת נפגעה בגב, הייתה לה חבורה גדולה על הגב במקום בו הוכתה במוט", אמר. "ישבנו באולם, ושם מישהו צעק תהילה לאוקראינה, ואז מישהו ענה תהילה לגיבורים". הוא סיפר כי הם נלקחו משם. "אבל אני לא יודע מה קרה להם".

לדבריו, האנשים שהחזיקו בו איימו לקחת אותו לפסקוב, עיר רוסית קרובה לגבול אסטוניה, 800 קילומטרים צפונית לקייב. "אמרו שייקחו אותנו לפסקוב, אי שם ברוסיה יש פנימייה ושם יאמצו אותנו", אמר ל'דיילי מייל'.

יותר מ-16,000 ילדים אוקראינים גורשו לרוסיה מאז הפלישה ב-24 בפברואר 2022, לפי קייב, כאשר רבים מהם הושמו לכאורה במוסדות ובבתי אומנה. רוסיה מכחישה את ההאשמות שהובילו לצו מעצר בינלאומי נגד פוטין, ואומרת במקום זאת  כי היא הצילה ילדים אוקראינים מזוועות המלחמה.

 

 

בית הדין הבינלאומי בהאג חטיפת ילדים מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד