ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

ממתינים להכרעה; "השופט צידד בעיריית בית שמש"

אופטימיות: עיריית בית שמש ומשרד החינוך מחכים להכרעת בית המשפט • השופט: "השיקול: איפה הבנות תהיינה מחר?"

בי"ס המריבה. צילום: יעקב לדרמן
בי"ס המריבה. צילום: יעקב לדרמן

הסתיים הדיון בבית המשפט המחוזי בשבתו כבית משפט לענינים מנהליים בנושא מבנה בית הספר, 'שפות ותרבויות' בבית שמש. ההכרעה תינתן במהלך היום. מהתבטאויותיו של השופט נראה כי דעתו נוטה לטובת עיריית בית שמש והצד החרדי, כך היה נראה לאורך כל הדיון, מה שכמובן לא אומר דבר על הפסיקה עצמה.

היום (א'), התקיים הדיון בנושא 'מבנה המריבה' בבית שמש, בבית המשפט לעניינים מנהליים אצל השופט בית המשפט המחוזי בירושלים אמנון דראל.

במהלך הדיון בבית המשפט שאל השופט את נציגי משרד החינוך (הפרקליטות) מה הלחץ להוציא כעת את התלמידות, ולא לחכות לפסק הדין שינתן בעוד חודש וחצי. השופט הוסיף שהחלופות שמציע משרד החינוך, זה לאנשי מקצוע ולא למשפטנים.

משתתפים שהיו בדיון מציינים כי השופט קטע שוב ושוב את הפרקליטות ומבקש להתמקד רק בטיעונים לדחיפות ולבקשתה להוצאתן המידית של הבנות החרדיות. השופט פנה לנציגת הפרקליטות ואמר: "השאלה שעומדת לנגד עיניי היא מאזן הנוחות. איפה הבנות תהיינה מחר? זה מה שטוען עו"ד קידר וזהו השיקול הדומיננטי".

עו"ד קידר, ב"כ עיריית בית שמש טען כי "גם העירייה לא טוענת שנעשתה כאן הקצאה, אלא פתרון זמני של אירוח התלמידות באגף הריק. כמו שנעשה כל שנה בפתיחת שנת לימודים וכמו בערים אחרות שנותנים פתרונות זמניים בבחינת פלסטר על פצע".

עו"ד קידר: "אני עיוור צבעים. אבל בשביל זה בדיוק נבחר ראש עיר חרדי. כדי לאזן במעט את המציאות הבלתי אפשרית שבה ילד חרדי לומד במעברה ומולו ילד חילוני נהנה מתנאי לוקסוס. הנתונים שהם מביאים תומכים בנו. מה שעומד לנגד עיניהם זו פוליטיקה בלבד".

השופט שאל את העירייה אם היא מוכנה לבטל את כל השינויים שנעשו במבנה, וקיבל תשובה חיובית. השופט סיכם: "ל-141 תלמידי שפות ותרבויות יש 6 כיתות שבהן נמצאים הכיתות, 6 חדרי ספח, ועוד 6 חדרים שמיועדים לכיתות ולדברי שפות ותרבויות שמשמשים שוב כחדר עזר. אילו היה מדובר בגבעתיים אף אחד לא היה טוען נגד החלטת העירייה".

במהלך הדיון נרשמה תקרית נוספת בין השופט לנציגת משרד החינוך כאשר האחרון פנה אליו ואמר לו כי "כבודו משחק לידי העירייה". השופט הגיב מיד: "אבקש לשמור על כבוד בית המשפט".

הצדדים זומנו ללשכת השופט לפני הדיון; אבוטבול לפירון: רד לשטח
לפני תחילת הדיון זימן השופט אמנון דראל את הצדדים ללשכתו, שם שהו במשך כחצי שעה עד לתחילת הדיון. אך עורכי הדין המייצגים את הצדדים לא הצליחו להגיע לפשרה.

לפי דברי עורכי הדין, על פי המסתמן, הבנות החרדיות לא יזרקו לרחוב.

עם תחילת הדיון הפרקליטות פתחה ודיברה על נהלי ההקצאה, לדבריה אבוטבול פנה אליהם והבטיח למצוא מקום לביה״ס ״משכנות דעת״ אם משרד החינוך יתחייב לפנות את מבנה ״שפות ותרבויות״, בשנה הבאה. "הדבר מוכיח כי אבוטבול והעירייה שיקרו באמרם שאין מקום חלופי לביה״ס ״משכנות דעת״, טענו.

מוקדם יותר אמרו בלשכת ראש עיריית בית שמש משה אבוטובול, בהודעה לתקשורת כי "משרד החינוך רודף ללא סיבה תלמידות חרדיות שכל פשען שהינן רוצות ללמוד במבנה תקין ולא ברחוב. משרד החינוך פוגע ביכולת שלנו להתחיל את שנת הלימודים כסדרה".

אבוטבול קרא לשר החינוך, שי פירון, "לרדת לשטח, כדי לראות מקרוב את המצוקה ולשתף פעולה ביחד למען ילדי בית שמש מכלל המגזרים".

צפו בתמונות מאולם בית המשפט:










חינוך בית שמש בית יעקב אבוטבול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד