כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מחקר בארה"ב

אוטיזם שכיח יותר בילדים שחורים ולטינים מאשר בלבנים

אוטיזם שכיח כיום יותר בילדים שחורים ולטיניים מאשר בילדים לבנים בארה"ב. לכ-3% מהילדים השחורים, היספנים ותושבי האיים האסייתים או האוקיינוס ​​השקט יש אבחנה של אוטיזם, בהשוואה לכ-2% מהילדים הלבנים

אוטיזם שכיח יותר בילדים שחורים ולטינים מאשר בלבנים
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: unsplash

בפעם הראשונה, אוטיזם מאובחן בתדירות גבוהה יותר בילדים שחורים והיספנים מאשר בילדים לבנים בארה"ב, כך נמסר מהמרכז לבקרת מחלות ומניעתן. מבין כל בני 8 בארה"ב, 1 מתוך 36 ילדים סובל מאוטיזם בשנת 2020, כך העריך המרכז לבקרת מחלות, זה עלייה מ-1 ל-44 שנתיים קודם לכן.

אבל השיעור עלה מהר יותר עבור ילדים שחורים וממוצא איספאני מאשר עבור ילדים לבנים. ההערכות החדשות מצביעות על כך שלכ-3% מהילדים השחורים, היספנים ותושבי האיים האסייתים או האוקיינוס ​​השקט יש אבחנה של אוטיזם, בהשוואה לכ-2% מהילדים הלבנים.

המחקר מגלה כי בניגוד לעבר, אוטיזם אובחן לרוב בילדים לבנים - בדרך כלל במשפחות בעלות הכנסה בינונית או עליונה עם האמצעים ללכת למומחים לאוטיזם. ילדים לבנים נחשבו בסבירות גבוהה יותר של 30% להיות מאובחנים עם אוטיזם מאשר ילדים שחורים ו-50% יותר מאשר ילדים ממוצא איספני.

מומחים ייחסו את השינוי לשיפור שירותי האוטיזם לכל הילדים, ולהגברת המודעות וההסברה למשפחות שחורות והיספאניות. ובכל זאת, לא ברור שילדים שחורים והיספנים עם אוטיזם נעזרים באותה מידה כמו עמיתיהם הלבנים. מחקר שפורסם בינואר האחרון גילה שלילדים שחורים והיספנים הייתה פחות גישה לשירותי אוטיזם מאשר לילדים לבנים במהלך שנת הלימודים 2017-2018.

אוטיזם הוא לקות התפתחותית הנגרמת על ידי הבדלים במוח. ישנם תסמינים אפשריים רבים, שרבים מהם חופפים לאבחנות אחרות. הם יכולים לכלול עיכובים בשפה ובלמידה, נסיגה חברתית ורגשית. מדענים מאמינים שגנטיקה יכולה לשחק תפקיד, אבל אין סיבה ביולוגית ידועה לכך שהיא תהיה שכיחה יותר בקבוצה גזעית או אתנית אחת מאשר באחרת.

 

אוטיזם ילדי אוטיזם ארה''ב לבנים שחורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד