כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
כמו במלחמת העולם

חיילים רוסים מגלים: "אנחנו עם אבידות רבות ולא נותנים לנו לסגת"

כוחות רוסיים אומרים ש'יחידות חסימה' מנעו מהם לסגת מהחזית. בסרטון שפרסמו באינטרנט קבוצת חיילים רוסים הם מכנים את הפקודות שלהם 'פשע' ומתלוננים על כך שספגו 'אבידות מאוד מאוד משמעותיות' בקו החזית

חיילים רוסים מגלים: "אנחנו עם אבידות רבות ולא נותנים לנו לסגת"
החיילים שנתקעו בחזית צילום: צילום מתוך הסרטון

כוחות רוסים מיואשים טוענים ש"יחידות חוסמות" נפרסו על ידי הגנרלים שלהם כדי למנוע מהם לסגת לאחר שנטבחו על ידי הכוחות האוקראינים. בסרטון שפורסם בטוויטר, ניתן לראות חיילים מכוחות רוסים בחדר צפוף כשהם לובשים את סמלי ה-Z הרוסים על מדיהם.

הקריין בסרטון שפורסם על ידי החיילים בטיקטוק, מציג את החיילים מהחטיבה החמישית, קורפוס 1. הוא אומר שהיחידה כללה 161 חיילים בתחילת המלחמה ומעביר את המצלמה ברחבי החדר שיהיה אפשר לראות כי רק קצת חיילים נותרו בחיים.

אדם שמציג את עצמו כמפקד היחידה אומר שהייתה להם מטרה באזור דונייצק שבמזרח אוקראינה. המפקד אמר: "היה קשה לבצע הסתערות בקטע הזה שכן האויב הביא את האש בכל הנקודות. כתוצאה מכך, המפקד שלנו קיבל את ההחלטה לשלוח אותנו לעבר המקלעים, והמרגמות, והטנקים של האויב".

לדבריו, היחידה הייתה תחת אש מרגמות במשך 14 ימים במהלך הקרב וספגה "אבידות עצומות" עם "22 הרוגים ו-34 פצועים", כמו גם מפקד הפלוגה שלהם נהרג. הוא מספר שאנשיו קיבלו את ההחלטה לחזור למפקדת הצבא הרוסי.

אבל המחלקה מגלה שהם לא יכלו להימלט כי "יחידות חסימה היו מאחורינו ולא נתנו לנו לצאת מהעמדות, חיילים רוסים פחדו מהמוות מלפנים ומאחור". במהלך מלחמת העולם השנייה, הדיקטטור הסובייטי יוזף סטאלין הוציא את צו מס' 227, הוא הקים יחידות כדי לעצור את כוחות הצבא האדום מלסגת.

הקצין אמר שאנשיו אינם מורשים כעת ללכת לשום מקום וכי הפיקוד הרוסי איים "להרוג אותנו אחד אחד". הוא אמר שחייליו נמצאים ב"סכנה חמורה" והוא פנה ישירות ל"מפקד העליון" בבקשה להתערב. הוא אמר שחיילים עם פציעות נשלחים בחזרה לקו החזית כשרסיסים עדיין בגופם.

רבים מהחיילים שדיברו בסרטון אמרו שהמפקדים שלהם נותנים להם "פקודות פליליות" ושיחידות  שלהם "מושמדות". הם אמרו שהדיווחים בתקשורת הרוסית לפיהם המבצעים הצבאיים שלהם היו "מוצלחים" אינם נכונים במציאות וכי הם סובלים מ"אבידות מאוד מאוד משמעותיות".

 

 

מלחמת אוקראינה רוסיה מלחמת העולם השניה סטאלין ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד