ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

אלעד בוערת: רבני העיר יוצאים נגד ה'מרא דאתרא'

סכסוך חריף בין רבני העיר ל'מרא דאתרא' הגרש"ז גרוסמן, הדורש להעביר את משכורותיהם אך ורק דרכו • בעקבות מכתב רבני העיר, נענתה בקשתו של הרב גרוסמן בשלילה, ועלון הנחשב 'בטאונו' יצא במתקפה על ראש העיר • גורם: "הרב מזוהה עם חוגי 'הפלס', שאינם מרוצים מהבאתה של 'תורה בתפארתה' לאלעד על ידי ראש העיר"

אלעד. צלם:פלאש 90
אלעד. צלם:פלאש 90

סכסוך חריף באלעד: לאחר שנים ארוכות בהן לא זכו רבני העיר לקבל שכר, הצליח ראש העיר ישראל פרוש להשיג את המימון הנדרש למטרה זו, בכדי לסייע לפרנסתם של רבני שכונות העיר, העושים ימים כלילות עבור התושבים.

אלא שרבה האשכנזי של אלעד, הגרש"ז גרוסמן, הודיע לראש העיר כי הוא דורש שהתשלומים לרבנים האשכנזים יעברו דרכו בלבד, ובמקביל, התשלומים לרבנים הספרדים יועברו דרך רבה הספרדי של אלעד, הגר"מ מלכה. בעוד פרוש בוחן את הדברים, הגיע לידיו מסר חד משמעי מרבני העיר, בדמות מכתב בו הם מצהירים על התנגדותם הנחרצת להעברת הכספים בדרך שכזו.

במכתבם, מסבירים הרבנים: "אנו חוזרים שוב על בקשתנו שהרבנים רוצים שיקבלו את משכורתם אך ורק ישירות מהעיריי, או דרך מחלקת דת או דרך מחלקת תרבות או דרך עמותה כללית ניטרלית ולא דרך אף גורם ציבורי בעיר. באופן שהכל יהיה על פי החוק, ואנו מזכירים לכבודו שראש העיר הבטיח כמה פעמים שכך יהיה".

מתוך רצון להימנע ממריבה מיותרת עם רבני העיר, סירב פרוש לדרישתו של הגרש"ז גרוסמן. וככל הנראה על רקע סירוב זה, 'זכה' השבוע למתקפה בוטה ועוקצנית בביטאון 'קול התורה', המוכר כבטאונו של הרב גרוסמן. המתקפה אמנם עוסקת בנושאים זוטרים בתחום החינוך, אך לדברי תושבים בעיר ניכר שסיבתה אינם אותן סיבות שוליות, אלא רצון 'לשלוח מסר' לפרוש.

אחד ממקורביו של ראש העיר, מסביר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי יתכן וישנה סיבה נוספת למתקפה הגסה, מלבד הרצון לאכוף על ראש העיר את העברת משכורות הרבנים לידיו של הגרש"ז גרוסמן. לדבריו, "כזכור לכולנו הגראי"ל שטיינמן הגיע בכבודו ובעצמו לאלעד לאחרונה לחנוך את ישיבת 'תורה בתפארתה', שראש העיר דאג עבורה לכל צרכיה והביא אותה לשכון בעיר. אולם ראוי לזכור כי הישיבה נוסדה על ידי פורשי 'חדרה', המזוהה עם חסידי עיתון 'הפלס', וה'מרא דאתרא' אף הוא נחשב כמי שמקורב לחוגים הללו. יתכן שגם זה היה לצנינים בעיני כותבי המאמר, שחפצו להתנקם בראש העיר על היוזמה".

מעיריית אלעד נמסר: "אין תגובה".
אלעד רב מכתב פרוש גרוסמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד