ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

חלוץ: ישי יוצא בחריפות נגד חוק השבת החדש

עוד לא יבשה הדיו על הצעת החוק החדשה מבית יש עתיד נגד השבת, ויו"ר ש"ס לשעבר מפשיל שרוולים: "פוגעים ביהדות כולה"

ישי למען השבת, פלאש90
ישי למען השבת, פלאש90

בעקבות הדיווחים על "חוק שבת" חדש מביתה של חברת הכנסת קלדרון, בשיתוף פעולה עם חה"כ שטרן, יוצא ח"כ אלי ישי למתקפה על הצעת החוק: "מקדמי החוק אינם מבקשים לפגוע בדת היהודית כי אם ביהדות כולה".

על פי ההצעה, המבוססת על מסקנות "אמנת גביזון- מדן" הרשויות המקומיות יהיו רשאיות לקבל החלטות לטובת מחללי שבת. החלטות כמו: תחבורה ציבורית בשבת, מתנ"סים ציבוריים והפעלת מוסדות תרבות ורוח וכן מסעדות ובתי קפה.

הצעת החוק תיטול בעצם את הסמכות משר הפנים ותעביר אותו לרשויות המקומיות. "שומרי" שבת יוכלו, כך על פי ההצעה, להסדיר את התשלום מערב שבת וכך להשתתף בכל אותם המקומות שיהיו פתוחים בשבת.

ישי: "הניסיון הנוסף מבית מדרשם של יש עתיד והתנועה לא מבקש לפגוע בדת היהודית כי אם בעולם היהודי כולו. על אף שהסקרים לא מחמיאים לאותם חכים ולמפלגתם, הניסיון הנואש לקושש מנדטים דרך פגיעה בדת היהודית מתוך אמונה כי הדבר יחזיר להם בוחר או שניים, הינו ניסיון שפוגע באינטילגנציה של הבוחרים אותם מבקשים מקדמי החוק ללטף.

"השבת שמרה עלינו במשך 3000 שנה- חובה עלינו לשמור גם עליה" עוד אומר ח"כ אלי ישי: "מעבר לפגיעה בציביונה של המדינה, הדבר יביא לכך שמכבדי ושומרי השבת, דתיים ומסורתיים ורבים אחרים הרואים בשבת כיום המוקדש למשפחה ולמנוחה, יהיו מופלים בעת קבלה למקום עבודה שעשוי להיפתח בהתאם לחוק החדש"
שבת חוק שטרן אלי ישי קלדרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד