א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

פרויקט לחג: קבלת קהל בחצרות הקודש • מיוחד

פרויקט בחדרי חרדים: מפת זמני ומנהגי קבלת הקהל בחצרות הקודש ואצל האדמורי"ם די בכל אתר ואתר • איזה אדמו"רים יורדים לערי החסידים לקראת הימים הנוראים, באיזו חסידות נכנסת כל המשפחה לברכה ובאיזו רק החסידים עם הבנים? • מי מחלק צנצנת דבש, אצל מי מוקצב זמן לשאלות אישיות ואיזה אדמו"ר לא מקבל קהל בערב יום כיפור

קבלת קהל בחודש אלול בבעלזא
קבלת קהל בחודש אלול בבעלזא

ערב הימים הנוראים ובתי האדמו"רים עמוסים בקבלות קהל של החסידים הנכנסים לקודש פנימה להתברך בברכת השנים ולהתייעץ.

בחצרות האדמו"רים הורחבו שעות קבלת הקהל מעבר לימים הרגילים, ורבים מהאדמו"רים נוסעים לערי החסידים בכדי להקל מעליהם להגיע לעירו של האדמו"ר, מה שחוסך ביטול תורה ושעות נסיעה רבות.

האדמו"רים מקדישים זמן רב לכל חסיד וחסיד, וזאת מעבר לזמן הרגיל של קבלת קהל סטנדרטית במשך השנה.

'בחדרי חרדים' מגיש את המפה המלאה של זמני קבלות הקהל בחצרות הקודש.

• בחצר חסידות בעלזא קבלת הקהל החלה מט"ו באב בכדי להספיק בכל ערב מאות חסידים. קבלת הקהל תסתיים בערב שבת סליחות, אז יחלו להתקבל תושבי חו"ל. האדמו"ר מברך כל אחד שעובר בקבוצה עמה הוא נכנס, בברכת כתיבה חתימה טובה און א גוט געבענטש יאהר, הרבנים וזקני החסידים שנכנסים עם פתקי דרחמי להתברך בברכת השנים, נכנסים בנפרד לפני שנכנסים בקבוצות.

• בחצר חסידות ויז'ניץ האדמו"ר שחזר ביום חמישי משהות ממושכת באירופה, יקבל קהל כל ערב החל מהיום מהשעה 18:00 ועד 23:00. עם סיומה תינתן כניסה לשאלות קצרות בלבד, וכל זה בהרשמה מראש אצל הגבאי הרב שייע קרויזר.

• בחצר חסידות צאנז כמסורת של שנים נודד האדמו"ר מא' אלול לכל מעוזי החסידות בכל רחבי הארץ לקבל את קהל חסידיו מבני ברק, ירושלים, בית שמש, אלעד, ביתר עילית מודיעין עילית, פתח תקוה, צפת וחיפה. בבני ברק וירושלים האדמו"ר מגיע פעמיים, החסידים מטבריה נכנסו בצפת, והחסידים מאשדוד מגיעים לבני ברק, קבלת הקהל נערכת לפי סדר הא' ב'.

• בחצר חסידות סערט ויז'ניץ: למרות חולשתו של האדמו"ר כמידי ערב בחודש אלול נכנסים החסידים להתברך לקראת הימים הנוראים, בתקופה האחרונה מונהג בחסידות מנהג ה'מעמדות' בו כל חסיד נותן סכום כל חודש לאדמו"ר ובכך מזוכר שמו פעם בחודש.

• בחצר חסידות ויז'ניץ האדמו"ר שחוזר מחר לארץ לאחר שהות של חודשיים באירופה, ייקבל את קהל חסידיו מהשעה 17:00 אחר הצהריים עד השעות הקטנות של הלילה. קבל קהל מורחבת בכדי להספיק לקבל את מאות החסידים עד ראש השנה. בקבלת קהל גם זמנים מיוחדים.

• בחצר חסידות ערלוי מר"ח אלול מהשעה 18:00 עד תפילת מנחה, האדמו"ר מקבל את חסידיו בביתו בשכונת קטמון בירושלים, ונותן לכל חסיד וחסיד קופסה גדולה של דבש. קבלת הקהל מתקיימת עד שבוע לפני הסליחות, והחסידים שמגיעים מחו"ל מתקבלים בימי הסליחות ובערב ראש השנה.

• בחצר חסידות סאדיגורה בתחילת חודש אלול קיים האדמו"ר קבלת קהל אצל חסידיו במודיעין עילית, ביתר עילית, אשדוד, וירושלים. ואת שאר ערי הארץ קיבל האדמו"ר בחצר הקודש בבני ברק. האדמו"ר אף יצא לארה"ב לקבל את קהל חסידיו, והערב האדמו"ר יקבל את קהל חסידיו בבית הנגיד רבי שלמה איינהורן בשכונת בורו פארק, מחר יקבל האדמו"ר את קהל החסידים בבית הרב מנדל מרגלית בלייקווד שבניו גרז'י, לפני שבוע חזר האדמו"ר מלונדון שם קיבל את בני קהילתו.

• בחצר חסידות נדבורנה האדמו"ר המקיים את מנהג אביו זצ"ל ושרוי בתענית דיבור לכל אורך חודש אלול עד לאחר זמן ר"ת, הקבלת קהל מתחילה מהשעה 21:00 עד השעות הקטנות של הלילה בחדרו בקרית נדבורנה בבני ברק, האדמו"ר הגיע גם לקהל חסידיו שאינם מתגוררים בבני ברק ובשבוע שעבר הגיע לביתר עילית לקבל את חסידיו, והערב יגיע לירושלים ויקבל את חסידיו ברמת אשכול בבית מקרובו הרב אהרן לנדמן.

לחסידיו תושבי אלעד הוקצה ערב מיוחד ביום שלישי הקרוב. בנדבורנה נכנסים כל המשפחה כולה לאדמו"ר למרות שהאדמו"ר זצ"ל לא היה מקבל נשים לכל אורך חודש אלול. בערב ראש השנה ובערב יום כיפור עוברים החסידים והבחורים להתברך שוב.

• בחצר חסידות מודז'יץ קבלת הקהל מתחילה מיום ראשון בשבוע הבא, אז מקבל האדמו"ר את קהל חסידיו מכל רחבי הארץ, מאחרי תפילת מעריב מידי יום ששעות הקבלת קהל מתרחבת ובשבוע של ערב ראש השנה ובעשרת ימי תשובה נערכת גם קבלת קהל.

• בחצר חסידות לעלוב האדמו"ר יחל את קבלת הקהל החל מהערב בירושלים בבית בנו הרב משה בידרמן ברחוב מנחת יצחק, כשמחר יקבל האדמו"ר את חסידי לעלוב בבית המדרש בבני בר., ביום שלישי יקבל האדמו"ר בבית שמש וביום שני בביתר עילית, על פי הוראת האדמו"ר בימים אלו יורשו להכנס החסידים עם בניהם בלבד.

• בחצר חסידות זוועהיל האדמו"ר יקבל את קהל חסידיו בבני ברק, ירושלים, בית שמש וביתר עילית בשבוע הבא וחלק מהערים כבר השבוע החסידים נקראים למען הסדר הטוב ובכדי למנוע המתנה ממושכת לתאם זמן עם הגבאי הרב גדליה משה דייטש, בערב יום הכיפורים לא יקבל האדמו"ר קהל.
נדבורנה בעלזא קבלת קהל חסידים ימים נוראים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד