י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024

עשירי צרפת בורחים עם מיליארד דולר - לניו יורק

לפי כתבה ב"אובזרוור" עשרות יהודים עשירים העבירו לאחרונה את משפחותיהם מ"סיר הבשר" הצרפתי ל"סיר בשר" אחר - ניו-יורק

צלם:פלאש 90
צלם:פלאש 90

יהודי צרפת העשירים מעדיפים לעבור לארה"ב, עם כספם כמובן, ולא לישראל. כך, לפי כתבה ב"אובזרוור".

עשרות יהודים עשירים העבירו לאחרונה את משפחותיהם מ"סיר הבשר" הצרפתי ל"סיר בשר" אחר - ניו-יורק - והביאו איתם יותר ממיליארד דולר.

מתווך הנדל"ן מרלן קרוז'קוב (Marlen Kruzhkov) סיפר לכתב ה"אובזרוור" כי מתחילת 2014 התגבר מאוד הזרם של יהודים עשירים שעוזבים את צרפת על רקע גל האנטישמיות ההולך וגואה במדינה וגם בכל יבשת אירופה.

"ליהודי צרפת יש שני יעדים עיקריים - ישראל וארה"ב. ישראל היא מקום נחמד והם מרגישים שם בבית, ויש להם שם הרבה חברים, אבל זה מקום קטן ללא הרבה הזדמנויות עסקיות ועם הרבה מאוד ביורוקרטיה. מנגד, ארה"ב וצפון אמריקה זה שוק עצום עם פחות ביורוקרטיה".

"הסיבה העיקרית לעזיבה של יהודים את צרפת היא האנטישמיות ולא מניעים עסקיים או כספיים אבל מישהו עשיר עם הרבה כסף ועסקים מחפש כמובן גם הזדמנויות עסקיות וזה חלק מהשיקולים של ההחלטה לאן לעבור", הוא אומר.

למשפחות שקרוז'קוב מטפל בהן יש הון של 50-70 מיליון דולר בממוצע, לדבריו. ועם הון כזה לא קשה לקבל ויזת הגירה לארה"ב. "רובם מחפשים השקעות קיימות בנדל"ן, כלומר נכסים קיימים שיניבו להם תזרים קבוע ויציב. אבל יש כאלה שמרגישים 'הרפתקנים' ומחפשים הזדמנויות בפרוייקטים חדשים".

לדברי המתווך, לא כל המשפחות היהודיות העשירות שוקלות לעזוב את צרפת ("רק" 75% מהן וכ-50% מבצעות לבסוף את המהלך..) אבל כמעט כולן מבקשות להוציא את ההון מהמדינה.

לדבריו, כמעט כל העוזבים את צרפת מרוצים מהמהלך. "לקוח שלי אמר לי שאם הוא ירגיש געגועים הוא יבקר בצרפת בתור תייר. אבל הוא כבר לא יחזור לשם כדי להישאר לתמיד".
צרפת ארהב כסף דולרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד