ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
אחרי נאום גלנט

החקיקה תימשך, האם יש רוב לקואליציה?

ועדת חוקה צפויה להתכנס הבוקר ב-8:00 להמשך ההצבעות על ההסתייגויות שהוגשו על החוק לשינוי הרכב ועדת השופטים

החקיקה תימשך, האם יש רוב לקואליציה?
שמחה רוטמן ויריב לוין צילום: ערוץ כנסת

למרות הצהרת שר הביטחון יואב גלנט, ועדת חוקה צפויה להתכנס הבוקר (ראשון) ב-8:00 להמשך ההצבעות על ההסתייגויות שהוגשו על החוק לשינוי הרכב ועדת השופטים. הוועדה דחתה עד כה כ-1,900 הסתייגויות מתוך 5,400 ההסתייגויות שהוגשו. במקביל, הוועדה אישרה 2 הסתייגויות המבטלות את הדרישה לגיוון סיעתי.

במקביל, הוועדה המיוחדת בראשות ח״כ אופיר כץ, תתכנס הבוקר ב-08:30 להכנת חוק דרעי 2 לקריאה שניה ושלישית. חברי הוועדה עודכנו כי ניתן להגיש ליועץ המשפטי של הוועדה, הסתייגויות להצעת החוק עד לשעה 12:00.

בתוך כך, משעות אחר הצהריים מליאת הכנסת תכונס ברציפות עד ליום חמישי. חוק החמץ צפוי להיות מאושר בקריאה שניה ושלישית, ואחר כך יחל דיון הארוך על החוק לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים עד להצבעות. ההצבעה על החוק צפויה ביום רביעי. מיד אחר כך לדיון והצבעה גם חוק דרעי 2.

בתוך כך, בקואליציה מעריכים כי חרף הדרישה הפומבית של השר יואב גלנט, יו"ר ועדת חוץ וביטחון ח"כ יולי אדלשטיין, ח"כ דוד ביטן ודרישתו הפנימית של השר אבי דיכטר, לעצור את החקיקה, יהיה ניתן להביא את ביטן ודיכטר להצביע בעד החוק לשינוי הרכב הוועדה לבחירת השופטים.

ההערכה היא שרק אצבעותיהן של גלנט ואדלשטיין בסימן שאלה. עם זאת יצוין כי, עדיין לא ברור האם חברי כנסת ושרים נוספים יקראו לעצירת החקיקה ולכן הרוב הקואליציוני להעברת החוק עדיין מצוי תחת סימן שאלה.

כזכור, שר הביטחון יואב גלנט נשא הצהרה מיוחדת. גלנט הביע את עמדתו על הרפורמה המשפטית והצורך בעצירת החקיקה.

גלנט פתח את דבריו ואמר: "בשבועות האחרונים נפל דבר. אני פוגש את המפקדים ואת הלוחמים, ושומע את הקולות שעולים מהשטח - ואני מודאג. האירועים המתרחשים בחברה הישראלית אינם פוסחים על צבא ההגנה לישראל. מקור עוצמתנו הולך ונשחק. אני אומר בצורה הברורה ביותר - השסע חודר אל תוך צה"ל וגופי הביטחון". 

גלנט הוסיף: "האירועים המתרחשים בחברה הישראלית אינם פוסחים על צה"ל. מכל עבר עולות תחושות של כעס, כאב ואכזבה בעוצמה בה לא נתלקתי מעולם. אני רואה כיצד מקור עוצמתנו הולך ונשחק. כשר הביטחון של מידינת ישראל אני אומר בצורה הברורה ביותר, השסע ההולך ונפער בחברה חודר לצה"ל וגופי הביטחון. זו סכנה ברורה, מידית ומוחשית לביטחון המדינה. לדבר הזה לא אתן את ידי".

עוד אמר שר הביטחון: "אני איש ימין, חבר בתנועת הליכוד, מאמין בעקרונותיה ומחויב לערכיה, המציבים את מדינת ישראל מעל הכול. צריך שינוי במערכת המשפט. מארג היחסים שבין הרשות השופטת לבין הממשלה והכנסת דורש איזון, זה יחזק את הדמוקרטיה ויגביר את אמון הציבור. ועם זאת, שינויים משמעותיים, לאומיים, עושים בהידברות ובשיח".

גלנט קרא לעצור את החקיקה ואמר: "בעת הזו חייבים לעצור את התהליך כדי שנוכל לשבת ולדבר".

מסביבת שר המשפטים שעדיין נחוש להשלים השבוע את החקיקה נמסר: "שלא כמו שר הבטחון, שר המשפטים יכבד את ראש הממשלה וימתין עם תגובה לשובו ארצה".

 

הרפורמה המשפטית יואב גלנט יריב לוין ועדת חוקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד