י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הח"כית קראה 'קדיש'

חקיקת הרפורמה נמשכת: חברי האופוזיציה התפרעו בוועדה | צפו

למרות ההפגנות והסרבנות וברקע ההתנגדות בליכוד, ועדת חוקה התכנסה הבוקר להמשך הדיון על ההסתייגויות שהוגשו על החוק לשינוי הרכב ועדת השופטים. בפתח הדיון פרצה מהומה וחברי הכנסת מהאופוזיציה סרבו להשתתף בהצבעות. "אתה דיקטטור", הטיחו ביו"ר הוועדה רוטמן

חקיקת הרפורמה נמשכת: חברי האופוזיציה התפרעו בוועדה | צפו
ועדת החוקה בראשות שמחה רוטמן צילום: אורן בן חקון, פלאש 90

בצל הצהרת שר הביטחון יואב גלנט, ועדת חוקה התכנסה הבוקר (ראשון) להמשך ההצבעות על ההסתייגויות שהוגשו על החוק לשינוי הרכב ועדת השופטים. הוועדה דחתה עד כה כ-1,900 הסתייגויות מתוך 5,400 ההסתייגויות שהוגשו. במקביל, הוועדה אישרה 2 הסתייגויות המבטלות את הדרישה לגיוון סיעתי.

בפתח הדיון שנפתח כבר ב-8:00 בבוקר, פרצה מהומה לאחר שיו"ר הוועדה לא אפשר לחברי האופוזיציה לשאת דברי פתיחה - והתעקש לעבור מיד להצבעות על ההסתייגויות. באופוזיציה תקפו וטענו כי "זוהי דיקטטורה" והוסיפו כי זו ל"סתימת פיות". חה"כ יואב סגלוביץ' הורחק מהוועדה לאחר שהפריע לדיון. סגלוביץ' תקף את הקואליציה ואמר: "חבורה של מופקרים! אני דורש מהיועצת המשפטית של הכנסת שתגיע לפה". רוטמן השיב: "אני אשקול לתת הצהרות פתיחה בהמשך, כרגע אנחנו עוברים להצבעות כפי שהתפרסם הלו"ז, עם הצבעות בלבד. אני כרגע עובר להצבעות".

חה"כ גלעד קריב קטע את דבריו של רוטמן ותקף: "אתה לא תסתום את הפה שלנו - אנחנו דורשים לומר דברי פתיחה". חה"כ עופר כסיף הצטרף ואמר שההתנהלות בוועדה היא חסרת אחריות: "עכשיו סותמים לנו את הפה, בקרוב זה יהיה לכל האזרחים - ככה זה הולך להיות". חברי האופוזיציה המשיכו כל העת להפריע למהלך הדיון ועמדו על התנגדותם להצביע על ההסתייגויות תוך צעקות: "בושה! לא נאפשר לך לסתום לנו את הפה".

למרות המהומה, היו"ר רוטמן החליט על העלאת אחת ההסתייגויות להצבעה, כאשר חברי הקואליציה התנגדו - וחברי האופוזיציה סרבו להשתתף בהצבעה. חברי האופוזיציה שרו יחדיו: "בושה - דיקטטורה!".

היו"ר רוטמן המשיך בניהול ההצבעה על ההסתייגויות, אבל חברי האופוזיציה המשיכו בצעקות לעברו - ודרשו שהייעוץ המשפטי של הכנסת יגיע על מנת להפסיק את הדיון. חה"כ ולדימיר בליאק הורחק בכוח בידי הסדרנים.

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין מסר לקראת השבוע המכריע: "אחרי שלושה חודשים, הרפורמה לתיקון מערכת המשפט מגיעה לאחד השלבים המכריעים שלה. בשבוע הבא יובא להצבעה בקריאה שנייה ושלישית החוק לתיקון הוועדה לבחירת שופטים. אחרי שנים של הומוגניות, נביא סוף סוף לאיזון בבית המשפט העליון. לא יהיו יותר אוכלוסיות סוג ב'. אני מודה לכל המחזקים והתומכים. המשיכו להשמיע את קולכם לקראת השבוע המכריע".

ועדת חוקה חוק ומשפט הרפורמה המשפטית שמחה רוטמן גלעד קריב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד