ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
יפוטר מתפקידו?

לקראת שבוע חקיקה אינטנסיבי: סימני השאלה בקואליציה אחרי נאום גלנט

לאחר שקרא אתמול בנאומו לעצירת החקיקה, ראש הממשלה נתניהו ושר המשפטים לוין הציבו בפני שר הביטחון גלנט אולטימטום | במקביל, לדיכטר הוצע שאם יצביע בעד הרפורמה, ימונה לשר הביטחון תחת גלנט | היום בשעות אחר הצהריים יתכנסו ראשי הקואליציה לדיון סוער בנושא

לקראת שבוע חקיקה אינטנסיבי: סימני השאלה בקואליציה אחרי נאום גלנט
אבי דיכטר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אחרי שקרא אמש בנאומו מתוך הקרייה לעצור את החקיקה, הבוקר (ראשון) שוקלים ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר המשפטים יריב לוין להציב בפני שר הבטחון גלנט אולטימטום לפיו אם לא יתמוך בחקיקה -יפוטר. במקביל, לשר החקלאות אבי דיכטר שקרא גם הוא לעצירת החקיקה, שוקלים נתניהו ולוין להציע את תפקיד שר הביטחון בתמורה לתמיכה בחקיקה, כך מפרסם ספי עובדיה בחדשות 13.

יחד עם זאת, הבוקר דיווח עמית סגל כי גורמים בסביבת ראש הממשלה אומרים אף הם כי בהנחה שיתנגד לרפורמה, לא יוכל השר גלנט להמשיך לכהן בתפקידו כשר הביטחון.

כזכור, אתמול אמר גלנט בנאומו: "אני אומר זאת באופן פומבי: למען ביטחון ישראל, צריך לעצור בעת הזו את תהליך החקיקה, לאפשר לעם ישראל לחגוג יחד את פסח, יום העצמאות ולהתאבל יחד ביום הזיכרון ויום השואה".

אחרי דברים אלו החלה מתקפה על גלנט מצד חברי הקואליציה. הבוקר אמרה השרה גלית דיסטל אטבריאן כי לדעתה נתניהו צריך לפטר את גלנט, ובכך הצטרפה לשר לביטחון לאומי בן גביר שפירסם אמש הודעה בה כתב כי הוא "קורא לראש הממשלה לפטר את גלנט שנכנס למשרד הביטחון בקולות של הימין אבל נכנע ללחץ של אלה שאיימו בסרבנות ומנסה לשים מעצור לרפורמה החשובה. הוא גם מנהל בפועל מדיניות 'הכלה' וחוסר תגובה בעזה וביו"ש וגם במדיניות זאת הוא מפנה עורף לבוחרי הימין שרוצים ממשלת ימין מלא מלא אם ברפורמה המשפטית ואם בהחזרת הביטחון האישי והמשילות לישראל".

אתמול אף דווח כי בשיחות סגורות אמר השר דיכטר כי צריך לעצור את החקיקה. "דחו את החקיקה עד לאחר יום העצמאות והימים הלאומיים, כשהקרע בעם יהיה בצילו של ימי הזיכרון - הוא ייצור נזק שאין לו הופכין", אמר.

מנגד, הבוקר החליט שר החקלאות וחבר הקבינט, ח״כ אבי דיכטר להצהיר במפורש בעד החקיקה: "חברים יקרים, ביטחון המדינה ואחדות העם נמצאים תמיד לנגד עיניי. מודע היטב לחששות שבציבור, אך למען הסר ספק, עמדתי עודנה בעינה, הרפורמה במערכת המשפט הכרחית, והיא תבוצע! הצבעתי בישיבת הסיעה בעד החוק ביחד עם חבריי וכך גם אצביע בכנסת. אני מתואם בנושא עם רה״מ בנימין נתניהו ושר המשפטים יריב לוין. חבריי בליכוד יודעים היטב, לא אתן ידי להחלפת שלטון הליכוד".

יחד עם זאת, היום יתכנסו בשעה 15:00 ראשי הקואליציה לפגישה שעשויה להיות סוערת ותעסוק ככל הנראה בשאלת קידום הרפורמה. ראש הממשלה נתניהו נחת הבוקר בארץ אחרי ביקורו בלונדון, ובפגישת ראשי הקואליציה הוא עשוי לקבל החלטות דרמטיות בנוגע לחקיקה ולעתיד שרי הליכוד הקוראים לעצירתה. ל'בחדרי חרדים' נודע כי יו"ר נועם ח"כ אבי מעוז הוזמן לפגישת ראש הקואליציה, אך בלשכתו מסרבים להתייחס לשאלה האם ישתתף בה או לא.

הרפורמה המשפטית אבי דיכטר יואב גלנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד