כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

עיריית בני ברק תפסיק לעגל שטחים בגביית ארנונה

בעקבות תביעה, הודיעה עיריית בני ברק כי תחדל מביצוע עיגול של השטחים לצורך הטלת חיובי ארנונה על התושבים

צילום: ויקיפדיה
צילום: ויקיפדיה

בית המשפט המחוזי בתל אביב, בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים, הורה על דחיית הבקשה לאישור התובענה כייצוגית לאור הודעת חדילה שהגישה עיריית בני ברק.

לפני פחות משנה הגיש אדם תביעה נגד עיריית בני ברק, בה טען כי לצורך הטלת חיובי ארנונה כללית עבור נכסים בתחום העיר, נהגה העירייה לבצע עיגול של שטחים, גם כלפי מעלה וגם כלפי מטה. ככל ששטח הנכס עלה על 0.5 מ"ר הוא עוגל למטר המרובע הקרוב הגבוה שאחריו, וככל שהשטח פחת מ-0.5 מ"ר הוא עוגל כלפי מטה מהמטר הנמוך תחתיו.

התובע טען, כי אין לעירייה סמכות "לעגל" שטחים ולהוסיף שטח לחיוב שאינו קיים במציאות. לפני כחודשיים (לאחר כשנה) הגישו הצדדים הודעה משותפת בענין חדילה מגבייה ובקשה לפסיקת גמול ושכר טרחת עו"ד.

בתחילת החודש הגישה עיריית בני ברק הודעת חדילה מגבייה, הכוללת לו"ז ליישום ולעדכון הנתונים בספרי העירייה. בהודעת החדילה נאמר, כי כל נכס יחויב על מ"ר מרובע שלם. לדוגמא: נכס ששטחו 37.25 מ"ר יחויב בהתאם לשטח זה ולא 37 מ"ר או 38 מ"ר. האמור יחול בין אם הספרות שלאחר הנקודה הינן מעל 0.5 או מתחת לו. האמור יחול על כלל הנכסים, בין במגורים בין בעסקים ו/או בכל נכס אחר.

העירייה התחייבה כי תוך 90 יום ממועד אישור ההסכם על ידי בית המשפט, יקבלו בעלי הנכסים זיכוי בשיעור של 0.25 מ"ר בתעריף הסיווג העיקרי של הנכס, על פי צו הארנונה של שנת 2014. סכום הזיכוי הכולל על פי הטבלה הוא 947,190 ש"ח ומספר הנכסים שיבוצע לגביהם הזיכוי הוא 48,846 נכסים.

כב' השופטת ד"ר אבניאלי, חייבה את העירייה לשלם לרעיית התובע (שנפטר במהלך התקופה) סך 40,000 ש"ח, וכן שכר טרחה ועו"ד 130,000 ש"ח.
תביעה גבייה ארנונה תשלום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד