ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

אובמה: ארה"ב נערכת לשלב הבא במאבק נגד דאע"ש

אובמה ישא השבוע נאום לאומה על המלחמה בדאע"ש • "אתאר את תכנית המלחמה שלנו" • "השלב הבא – אנו עומדים לצאת למתקפה..."

  • י"ב אלול התשע"ד
אובמה. צלם:פלאש 90
אובמה. צלם:פלאש 90

נשיא ארה"ב,ברק אובמה, מכין את העם האמריקאי למלחמה. בראיון בתכנית "פגוש את העיתונות", ברשת NBC, ששודר היום (א'), אמר אובמה, כי ארה"ב נערכת עתה לקראת השלב הבא במאבק נגד דאע"ש וכי בתוך חודשים "נוכל להקהות את עוקצו" של הארגון.

במאמץ למחוק רישומה של התבטאות קודמת שלו, שלפיה אין לארה"ב אסטרטגיה להיאבק בדאע"ש, אמר אובמה, כי ביום ד' השבוע הוא ישא נאום לאומה על "תכנית המלחמה" האמריקאית נגד ארגון הטרור ויידווח לקונגרס על תכניתו "לצאת למתקפה כלשהי" נגד הארגון בתקווה שהמחוקקים יתמכו באסטרטגיה שגיבש הממשל. המועד המתוכנן של הנאום הוא יום אחד לפני יום השנה ה-13 למתקפת הטרור של אל קאעידה על מגדלי התאומים והפנטגון, ב-11 בספטמבר 2001.

אובמה הדגיש: "אני רוצה שכל אחד יבין שאין מידע מודיעיני מיידי על איום על חזית הבית", אך בטווח המיידי מהווה דאע"ש איום על מדינות האזור. הוא ציין, שדאע"ש מגייס לוחמים זרים ממדינות מערביות שיוכלו לטוס לארה"ב "ללא מכשול... ולאורך זמן זה עלול להתפתח לאיום רציני על חזית הבית".

"אני פשוט רוצה שהעם האמריקאי יבין את אופי האיום וכיצד אנו עומדים להתמודד מולו ואני מקווה שלעם יהיה ביטחון שאנו מסוגלים לעשות זאת", אמר נשיא ארה"ב.

כהרגלו בשבועות שחלפו, הדגיש אובמה שארה"ב אינה עומדת לשלוח "מאות אלפי חיילים" למערכה נגד דאע"ש ושהמאבק נגד דאע"ש "לא יהיה דומה למלחמה בעיראק". לדבריו, המאבק בדאע"ש "יהיה דומה לקמפיינים נגד טרור שניהלנו דרך קבע בחמש, שש, שבע השנים האחרונות".

"אנו נהיה חלק מקואליציה בינלאומית ונבצע התקפות מהאוויר בתמיכה בכוחות קרקע עיראקים וכורדים", אמר אובמה. הוא לא ציין במפורש האם ארה"ב תפציץ מטרות של דאע"ש בסוריה, אך אמר: "האסטרטגיה כלפי עיראק וסוריה תהיה שאנו נחסל את חברי דאע"ש ונשמיד את נכסיהם בכל מקום שבו הם יימצאו".

הוא הדגיש, שארה"ב תזדקק לעזרתן של מדינות סוניות באזור, לרבות טורקיה, ירדן, סעודיה והאמירויות הערביות המאוחדות. "אני חושב שאולי זו הפעפם הראשונה שקיימת הבנה מלאה שהבעיה של המדינות הסוניות באזור אינה פשוט איראן. זו אינה בעיה של סונים נגד שיעים".
אובמה דאעש טרור מבצע ארגון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד