י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

הראש"ל: "אין שום היתר לרב להפלות יוצאי אתיופיה"

הראש"ל הרב יצחק יוסף יוצא נגד הפרסום כי רבה הספרדי של פתח תקווה הגר"ב אטיאס מסרב לערוך רישום נישואין לאתיופים

הגר"י יוסף, צילום: משה ביטון
הגר"י יוסף, צילום: משה ביטון

הבוקר נחשף בגלי צה"ל כי אתיופים תושבי העיר פתח תקווה אינם יכולים להרשם לנשואין במועצה הדתית בעירם, זאת בגלל הוראתו - כך לפי הפרסום, של רבה הספרדי של העיר, הרב בנימין אטיאס.

בעקבות הפרסום הוציא הראשון לציון הגר"י יוסף מכתב נחרץ השולל את התופעה מבל וכל, ואומר חד משמעית כי אין לרב עיר סמכות להפלות מי מיהודי אתיופיה בכל עניין דתי.

הראש"ל מוסיף ומספר כי שוחח בעניין עם הרב אטיאס וכי בירר אצלו כי אין נוהל שכזה, ושוטח את הצעתו בפני הגר"ד לאו, הרב הראשי לישראל, כי בכינוס הבא של מועצת הרבנות הראשית ידונו בעניין כדי שמקרים כאלו לא יישנו.

דצ'ילו אבאיה, אחד המסורבים, אמר בתכנית "בוקר טוב ישראל" בגלי צה"ל: "אף אחד לא יכול לפקפק ביהדות של יהודי אתיופיה". הוא הוסיף: "במקום לשמוח ולהיכנס לחופה בשמחה ואושר, אנחנו נכנסים לחופה בשנאה כלפי הרבנות".

בכנסת כבר הספיקו להגיב לפרסום הדברים: חבר הכנסת רזבורוב אמר כי המקרה ייחקר, וחברת הכנסת תמנה שאטה אומרת שמדובר בהתעמרות ובהצלפות מצד הרבנות.

מהרבנות הראשית נמסר בתגובה לגלי צה"ל: "החוק ונהלי הרבנות הראשית לישראל, קובעים שכל רושם נישואין מחויב לתת שירות לכל אזרח יהודי הפונה אליו ללא אפליה ואבחנה. ככל שישנה הפרה של החוק או הנוהל, הנושא ייבדק לעומקו ויטופל".
אטיאס יוסף אתיופים רבנות ראשית נישואין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד