כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"היכולת לתקוף באיראן תיפגע"

העולם מסקר: משבר בין ראש הממשלה נתניהו לשר הביטחון

התקשורת העולמית מסקרת בהרחבה את הכאוס הפוליטי והביטחוני בישראל. ה'וושינגטון פוסט' מצטט את שר הביטחון: "זה מהווה איום ברור, מיידי ומוחשי על ביטחון המדינה", צוטט גלנט בהצהרה. "למען ביטחון ישראל, למען בנינו ובנותינו, יש לעצור את הליך החקיקה". ה'ניו יורק טיימס': "תקיפה ישראלית באיראן מחייבת אנשי מילואים" שמאיימים לא להתייצב

העולם מסקר: משבר בין ראש הממשלה נתניהו לשר הביטחון
מפגינים נגד הרפורמה המשפטית צילום: באדיבות המצלם

התקשורת העולמית לא נשארה אדישה לכאוס הפוליטי בישראל ועל השימוש בצה"ל ככלי ניגוח ברפורמה המשפטית. ה'וושינגטון פוסט' מציין כי "עלו תחושות חסרות תקדים של כעס, כאב ואכזבה" בצבא על רקע השינויים המוצעים במאזן הכוחות של ישראל. העיתון ציטט את שר הביטחון: "זה מהווה איום ברור, מיידי ומוחשי על ביטחון המדינה", צוטט גלנט. "למען ביטחון ישראל, למען בנינו ובנותינו, יש לעצור את הליך החקיקה".

ה'ניו יורק טיימס' דיווח: "הודעתו של השר גלנט הכינה את הקרקע למה שצפוי להיות אחד השבועות הדרמטיים בתולדות ישראל. קואליציית הימין הקיצוני של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שיש לה רוב של ארבעה מושבים בלבד, צפויה לקיים הצבעה סופית בפרלמנט בתחילת השבוע הבא על הצעד הראשון בתוכנית הרפורמה שלה: הצעת חוק שתעניק לממשלה יותר בקרה על מינויים לבית המשפט העליון".

העיתון ציין: "הצעת החוק של הממשלה הביאה שבועות של הפגנות המוניות, אזהרות מפני אלימות פוליטית ומלחמת אזרחים; ואי שקט בצבא, במיוחד בקרב חיילי מילואים, אלפי חיילי מילואים אמרו שהם לא יתייצבו להתנדבות אם הרפורמה תצא לפועל, או שכבר פרשו משירות".

העיתון מציין כי חיילי המילואים בישראל חיוניים לכל תקיפה אפשרית באיראן: "שלא כמו בצבאות רבים אחרים, חיילי מילואים נחשבים לחלק חשוב מהיכולת המבצעית של צבא ההגנה לישראל - במיוחד בחיל האוויר וביחידות המודיעין. טייסי מילואים משתתפים לעתים קרובות בהתקפות על מטרות הקשורות לאיראן בסוריה, וגורמים רשמיים אומרים שכל תקיפה ישראלית פוטנציאלית באיראן עצמה תדרוש השתתפות נרחבת של חיילי מילואים".

התקשורת בעולם גם מציינת כי קנצלר גרמניה, אולף שולץ, הביע "חששות כבדים" לגבי הרפורמה המשפטית. נשיא צרפת, עמנואל מקרון, הזהיר כי המהלכים מנוגדים ל"תפיסה המקובלת של דמוקרטיה". וראש ממשלת בריטניה רישי סונאק הדגיש ביום שישי האחרון את החשיבות של שמירה על ערכים דמוקרטיים.

אתר 'פוליטיקו' מציין כי הדבר שאיחד את העם בישראל נפגע: "בשבועות האחרונים, חוסר שביעות הרצון מהרפורמה אף גברה מתוך צבא ישראל - המוסד הפופולרי והמכובד ביותר במדינה, שהיסטורית מאחד א-פוליטי. מספר גדל והולך של חיילי מילואים ישראלים איימו לפרוש מתפקידי התנדבות בשבועות האחרונים, מה שמציב אתגר רחב לנתניהו כשהוא מקדם את השינויים השיפוטיים בעודו עומד למשפט על שחיתות".

רשת CNN ציטטה את השר בן גביר: "גלנט נכנע לסחטנות ולאיומים מכל אותם אנרכיסטים שקוראים להתנגדות ומשתמשים בצבא ההגנה לישראל ככלי מיקוח, גלנט נבחר בקולות מצביעי הימין ובפועל מקדם אג'נדה שמאלנית. ברגע האמת הוא התמוטט בלחץ התקשורת והמפגינים. אני קורא לראש הממשלה לפטר אותו לאלתר".

 

הרפורמה המשפטית וושינגטון פוסט ניו יורק טיימס פוליטיקו ראש הממשלה נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד