כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"נכנס לאירוע"

בג"ץ הורה לנתניהו להגיב בתוך שבוע על הטענה לביזיון בית המשפט

לאחר הנאום של ראש הממשלה בו הודיע כי לאחר ש'חוק הנבצרות' עבר הוא יתחיל לעסוק בפומבי בנושא הרפורמה המשפטית, התנועה לאיכות השלטון עתרה לבית המשפט העליון. דרישת התנועה: לגזור על נתניהו קנס או אפילו מאסר | הנשיאה דורשת מנתניהו להשיב תוך שבוע לטענות

בג"ץ הורה לנתניהו להגיב בתוך שבוע על הטענה לביזיון בית המשפט
נתניהו במליאה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

התנועה לאיכות השלטון הגישה הבוקר (ראשון) בקשה לבית המשפט העליון בו היא קוראת להאשים את ראש הממשלה בנימין נתניהו בביזיון בית המשפט, זאת בשל נאומו בשבוע שעבר, שבו הודיע כי הוא "נכנס לאירוע" הרפורמה המשפטית, בניגוד להסכם ניגוד העניינים עליו חתם.

התנועה טוענת כי נתניהו לא מכבד את פסיקת בית המשפט, ומבקשת לגזור עליו קנס או אפילו מאסר. "עולה תמונה מבהילה, לפיה ראש הממשלה עושה דין לעצמו תוך שהוא מפר את הסדר ניגוד העניינים שלו", נכתב בפנייה.

בעקבות העתירה, נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות חייבה את נתניהו ובהרב מיארה להגיב בתוך שבוע לפנייתה של התנועה לאיכות השלטון.

כזכור, ראש הממשלה נתניהו אמר בנאומו ביום חמישי כי יעסוק מעתה ברפורמה המשפטית: "עד היום ידיי היו כבולות. עד כאן. אני נכנס לאירוע, למען העם והמדינה אני אעשה כל מה שביכולתי כדי להגיע לפתרון והרגעת הרוחות בעם. אנשים אחים אנחנו", אמר.

היועמ"שית בהרב-מיארה הגיבה לדבריו והבהירה: "עליך להימנע מנקיטת פעולות שמעוררות חשש לקיומו של ניגוד עניינים בין האינטרסים האישיים שלך הנוגעים להליך הפלילי לבין תפקידך כראש ממשלה".

 

 

גלי בהרב מיארה בית המשפט העליון בנימין נתניהו התנועה לאיכות השלטון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד