כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
התקנות אושרו

בשורה אמיתית: מחירי התמרוקים בישראל בדרך להוזלה

ועדת הבריאות של הכנסת אישרה את התקנות שיאפשרו להקל משמעותית ברגולציה ולהוציא לפועל את רפורמת התמרוקים | בעקבות ההחלטה תתאפשר הכנסת מוצרי תמרוקים לישראל לפי התקינה האירופאית וללא צורך בתקנות יוצאות דופן ובכך תתאפשר הוזלת העלויות לצרכן

בשורה אמיתית: מחירי התמרוקים בישראל בדרך להוזלה
איפור צילום: יח"צ

ועדת הבריאות של הכנסת אישרה היום (ראשון) את התקנות שיקלו בייבוא תמרוקים לישראל ובכך להגביר את התחרות ולהוריד מחירים.

משמעות ההחלטה היא הפחתה ברגולציה כך שתתאפשר הכנסת מוצרי תמרוקים לישראל לפי התקינה האירופאית וללא צורך בתקנות יוצאות דופן ובכך תתאפשר הוזלת העלויות לצרכן. הדיון נמשך חמש שעות ובסופו בוטלו רוב התקנות הייחודיות לישראל.

בדיון בהשתתפות מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב ומנכ"ל משרד הכלכלה אמנון מרחב. בפתח הדיון אמר יו"ר הוועדה ח"כ אוריאל בוסו: "לאחר כמעט עשור של דיונים ומהלכים שמטרתם להפחית את הרגולציה ובכך להוזיל את מחירי התמרוקים בישראל, הצלחנו לצמצם בוועדה ככל שניתן את הפערים בין משרדי הכלכלה והבריאות ולהגיע לנוסח מיטבי לטובת אזרחי ישראל".

בעקבות דיוני הוועדה, הסכים משרד הבריאות להסיר 4 החמרות מתוך 7 ביחס לרשימת החומרים האסורים והמוגבלים האירופאית, בהם מגבלה על ריכוז של אלכוהול בתמרוקים. בנוגע לסימון מוצרים הסכים משרד הבריאות לוותר על הדרישה לציין על גבי המוצר את מדינת הייצור הספציפית באיחוד האירופאי ויסתפק בציון ייצור באיחוד האירופאי (EU) בלבד.

לאחר התיקונים מספר החומרים המוגבלים שבנוגע להם יהיה הבדל בין התקינה האירופאית לתקנות בישראל יעמוד על 3 בלבד, מתוך כ-2,500 חומרים. סעיף זה וסעיף נוסף שנותר במחלוקת אושרו כהוראת שעה עד יוני 2024. 

במהלך הדיון היום התייחסו מנכ"לי המשרדים לפערים שנותרו בין המשרדים. מנכ"ל משרד הכלכלה אמנון מרחב אמר: "הטיעון שאתם מצילים את הציבור בישראל ממוות בטוח לא מקובל עלינו. לא הוצגו בפנינו שום נתונים שיכולים לתמוך בהחמרה של התקנות הישראליות אל מול אירופאיות ולא הונחה על השולחן שום הערכת סיכונים מפורטת לגבי מוצרים שיישארו בחוץ. אני לא השתכנעתי בסיכון לציבור, אלא בזהירות ושמרנות יתר. כל החרגה כזאת גורמת ליצרנים להדיר את מוצריהם מהשוק הישראל וזה מעלה כאן את המחירים שלנו מיידית".

שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת הגיב על אישור התקנות בוועדה ואמר: ״אני מודה למ״מ שר הבריאות יואב בן צור, למנכ"ל משרדי אמנון מרחב ולמנכ״ל המשרד משה בר סימן טוב, לחברי ועדת הבריאות של הכנסת בראשות חברי ח״כ אוריאל בוסו על החלטה היסטורית שתאפשר לממש את המדיניות שלנו, להפחית רגולציה, להגביר תחרות - ולהוריד מחירים. בלתי נתפס שאזרחי ישראל ישלמו פי כמה על מותרים שנמכרים באירופה במחירים נמוכים בהרבה, והכל בגלל עודף רגולציה מיותר. המדיניות שלי קובעת שמה שטוב לאירופה טוב גם לישראל, גם באיכות וגם במחיר".

תמרוקים רגולציה יוקר המחיה הורדת מחירים צרכנים בשורה יבוא מקביל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד