כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
בטוחים בניצחון

חיילים אוקראינים סיימו להתאמן עם חיילים בריטים: "מוכנים לירות"

חיילים אוקראינים מתאמנים על ארטילריה שהגיעה מבריטניה בדרום מערב אנגליה, בטוחים שהם ינצחו במלחמתם עם רוסיה. כ-140 חיילים אוקראינים עברו תוכנית אימונים של שלושה שבועות. החיילים חוו ירי חי    

חיילים אוקראינים סיימו להתאמן עם חיילים בריטים: "מוכנים לירות"
ארטילריה של צבא אוקראינה צילום: צבא אוקראינה

חיילים אוקראינים מתאמנים על ארטילריה שניתנה על ידי צבא בריטניה בווילטשייר דרום-מערב אנגליה, החיילים בטוחים שהם ינצחו במלחמתם עם רוסיה. יותר מ-30 תותחי ארטילריה מסוג AS90 באורך 155 מילימטר, שניתנו על ידי הצבא הבריטי, יהיו "גיים צ'יינצ'ר" אמיתי בניסיון שלהם להביס את הצבא הפולש של רוסיה.

כ-140 חיילים אוקראינים עברו תוכנית אימונים של שלושה שבועות, 70 מהם חוו ירי חי. חייל אוקראיני אמר לתקשורת המקומית: "זה בהחלט יהיה שינוי בקרבות. קל מאוד להשפיע על המטרות שלנו באמצעות הנשק הזה. היינו רוצים לראות כמה שיותר טנקים משותפינו המערביים, הרבה יותר ארטילריה, רכבי שריון מסוגים שונים".

עוד אמר: "ברגע שנהיה בטוחים בשימוש בנשק הזה ונסיים את האימונים שלנו, נחזור לאוקראינה". התוכנית היא חלק מהמחויבות המתמשכת של בריטניה לתמוך באוקראינה במאבקה נגד הפלישה של רוסיה.

מפקד בכיר אד בוטריל, מבית הספר המלכותי לתותחנים, אמר כי לחיילי התותחנים האוקראינים יש ניסיון צבאי מועט או ללא ניסיון כלל. "חלקם מגיעים אלינו עם ידע טוב למדי ואחרים עם הכשרה בסיסית בלבד", אמר בוטריל. "המטרה שלנו היא לשפר את הידע שלהם ולשתף כמה שנוכל כדי שהם יוכלו ללמוד כמה שיותר ולהסתגל לאימונים שלנו" יותר מ-1,000 חיילים בבריטניה מעורבים ביישום האימונים, שמתקיימים באתרי משרד ההגנה ברחבי דרום מערב, צפון מערב ודרום מזרח בריטניה.

בית הספר המלכותי לתותחנים מבצע את ההכשרה בגיבוי צוות של יותר מ-20 מתורגמנים. הגילאים של 70 החיילים האוקראינים המתאמנים באחת הקבוצות נעים בין 21 לאמצע שנות ה-50, והמורל והמוטיבציה שלהם גבוהים.

סא"ל בוטריל אמר: "המורל בקרב האוקראינים מבריק. אנחנו מספקים הכשרה רבה ככל שנוכל כדי לשלוח אותם לדרכם. האימונים עברו יפה. אנחנו עובדים בימים שני עד שבת, יש לנו הרבה מתורגמנים ויש הרבה חניכים אוקראינים עם אנגלית טובה וחלקם בלי אנגלית, אבל יש לנו קשר משותף".

המתנדבים האוקראינים עברו הכשרה בהתאמה אישית בכל ההיבטים של תפעול ותחזוקה של מערכת AS90. כחלק מתוכנית בינלאומית הכוללת תשע מדינות, בריטניה היא המדינה הראשונה שתרמה טנקים מערביים על ידי הענקת טנקי צ'לנג'ר 2.

משרד ההגנה האוקראיני פרסם היום כי האימונים הסתיימו: "צוותי ארטילריה אוקראינים עומדים מוכנים לירות באמצעות מערכות הנשק שלהם AS90 - הקבוצה השנייה של חיילים אוקראינים הגיעה לסוף האימונים שלה על התותח AS90 מ"מ. התוכנית היא חלק מהמחויבות המתמשכת של בריטניה לתמוך באוקראינה במאבקה נגד רוסיה".

 

 

 

בריטניה מלחמת אוקראינה רוסיה ירי ארטילרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד