כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
שבועיים אחרי הפיגוע

בצה"ל חושדים: כך הצליח המחבל לחדור מלבנון ולהגיע למגידו

במערכת הבטחון מעריכים כי המחבל שחדר מלבנון, עשה את הדרך הארוכה עד למגידו על אופניים חשמליים, שם הניח מטען חבלה שהתפוצץ | המחבל חצה את הגבול בסמוך למוצב צה"ל הצופה לגבול, תוך שהוא מנצל 'אזור מת' | נבדק החשד שקיבל סיוע פנימי בתחומי מדינת ישראל

בצה"ל חושדים: כך הצליח המחבל לחדור מלבנון ולהגיע למגידו
גבול לבנון צילום: Ayal Margolin/Flash90

במערכת הביטחון מעריכים כי המחבל שחדר לפני כשבועיים את מלבנון לישראל, עשה את הדרך הארוכה עד לצומת מגידו באמצעות רכיבה על אופניים חשמליים, שם הניח מטען חבלה רב עוצמה. כך מדווח ב'מעריב'. בתיקו של המחבל נמצאו גם סוללות ששימשו להנעת האופניים ובעזרתם הצליח לרכב מרחק רב.

לפי הדיווח כי המיקום המדויק בו חדר המחבל היה בסמוך למוצב צה"ל בו יש תצפית לכיוון גדר הגבול, אך המחבל ניצל 'אזור מת' בו ניתן לעבור מבלי להתגלות. זאת למרות התרעות גורמי הבטחון השונים על ניסיוניות של גורמים עוינים לעבור את הגבול בכדי לבצע פגועים.

בנוסף, במשך החודשים שקדמו לאירוע הנחת המטען בצומת מגידו, פעילים של ארגון הטרור חיזבאללה ערכו מספר ניסיונות בהם הצמידו וקשרו חפצים לגדר הגבול שנראו כמטעני דמה.

כעת בודקים במערכת הביטחון את החשד שהמחבל קיבל סיוע מתוך מדינת ישראל.

כזכור, הפיגוע התרחש ביום שני לפני כשבועיים, אז התפוצץ מטען רב עוצמה סמוך לצומת מגידו, שפגע ברכבו של שרף אלדין, צעיר בן 21, מהכפר סאלם. זמן קצר לאחר הפיצוץ, במערכת הביטחון מבינים שהפיצוץ אירע ממטען צד דמוי 'כלימגור' ומדובר במטען חריג, בגודלו, בעוצמתו, ובאופן שבו הוא הופעל. מבדיקת גורמי הביטחון עלה כי המטען החריג אינו מוכר מהזירה הפלסטינית, ולפי הערכות הוא דומה באופן מדאיג לסוג המטענים שהופעלו בעבר בעיקר נגד כוחות צה"ל בלבנון.

בשל האירוע החריג, כוחות הביטחון החלו במצוד נרחב אחר האחראים להנחת המטען. במהלך אותו ערב, לוחמי ימ"מ ושב"כ שהשתתפו במצוד, איתרו את הרכב ובו המחבל באזור אדמית, לא רחוק מגבול לבנון. הלוחמים שחששו לחייהם ירו במחבל וניטרלו אותו. בזירה אותרה חגורת נפץ מוכנה להפעלה ואמצעי לחימה נוספים.

לפי הערכות, המחבל ניסה לעשות את דרכו חזרה ללבנון. הנהג שהסיע את המפגע נלקח לחקירה ונבדק האם סייע למחבל הלבנוני, אך לבסוף התברר כי הוא אזרח תמים שבסך הכול לקח אותו 'טרמפ'.

הפיגוע במגידו חיזבאללה גבול לבנון גדר גבול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד