כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
ברוך דיין האמת

בעל הסופרמרקט ואיש החסד נפטר מהמחלה

איש החסד הנודע ממונטריאול רבי יום טוב ליפא קליין ז"ל מיקירי חסידי בעלזא הלך לעולמו בגיל 57 לאחר שחלה במחלה הנוראה. המנוח פיזר ממונו לצדקה במתנת יד רחבה והגונה. בבעלותו היה סופרמרקט בקהילה החרדית במקום. הלווייתו התקיימה הבוקר במונטריאול שם נטמן

בעל הסופרמרקט ואיש החסד נפטר מהמחלה
הרה"ח ר' יום טוב ליפא קליין ז"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: מארה"ב הגיעה במוצאי שבת הבשורה הקשה על פטירתו בשבת קודש לאחר מחלה וייסורים קשים של הרבני החסיד והנעלה, רודף צדקה וגומל חסד, הרה"ח ר' יום טוב ליפא קליין ז"ל, מיקירי וחשובי חסידי בעלזא במונטריאול שבקנדה והוא בן 57 בלבד.

המנוח ז"ל נולד בשכונת בורו פארק בברוקלין לאביו יבלחט"א הרבני החסיד ר' דניאל קליין מיקירי וחשובי חסידי בעלזא בבורו פארק. 

בהגיעו לפרקו נשא את רעייתו בתו של הרבני החסיד רבי ישעיה מושקוביץ ז"ל מזקני וחשובי חסידי בעלזא במונטריאול. 

במונטריאול ניהל סופרמרקט לפרנסתו שהפך לעסק מצליח, פטירתו הכתה בהלם את הקהילה שמבכה מרה את האבדה הגדולה שאין לה תמורה בפטירתו של איש מורם מעם, בעל חסד ענק ובעל צדקה בסדר גודל עולמי, שהיה משכים ומעריב לבית המדרש, וקיבל וקירב כל אחד בסבר פנים יפות.

החסידים מספרים כי ר' ליפא התאבק בעפר רגלי חסידי קמאי וקיבל מהם מלוא חופנים; היה דבוק ומקושר לחצר הקודש בעלזא, והיה תמיד בשמחה תמיד מילה טובה הייתה שגורה בפיו והיה מעודד את כל קשיי היום.

הוא פיזר מממונו לצדקה ביודעין ובלא יודעין, וסייע לכל דכפין; נהג לערוך סעודות מפעם לפעם, ובטח בה'. בכל תקופת מחלתו הסתכל על החיים כמעבר ולא פחד מהמוות.

אחד החסידים מספר בדמעות: "חז"ל אומרים בשעה שאדם נפטר מן העולם, אומר הקב"ה למלאכי השרת, צאו וראו מה הבריות אומרות עליו: כשר היה, ירא שמים היה, גומל חסדים היה, מיד מיטתו פורחת באוויר, ובכן אני רוצה לספר לכם כשהגעתי לעיר מונטריאול לפני כמה שנים, אמר לי ר' ליפא ז"ל אתה יכול להיכנס לחנות שלי ולקחת מה שאתה רוצה בלי שום חשבון, אוכל שתייה מתי שאתה צריך, הכל עלי. תעבור בקופה ותרשום על החשבון של "ליפא"... וככה כמה וכמה שנים רשמתי על חשבונו. פעם אחת כשעברתי בקופה עצר אותי הקופאי ואמר לי אני צריך להתקשר לברר אם זה נכון, כי יש פה יותר מידי הרבה אנשים ששמים על החשבון של ליפא". 

​​​​הלווייתו התקיימה אמש במוצש"ק פר' ויקרא בבית הלוויות שומרי הדת בבורו פארק בדרכה למונטריאול, שם הלוויה יצאה הבוקר (ראשון) מרחבת ביהמ"ד המרכזי 'זכרון יעקב יצחק' בעלזא בדרכה לחלקת החרדים בביה"ח המקומי (סעינט סופיא) שם נטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

חסידות בעלזא מונטריאול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד