כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"אתה היעד הבא"

ארגון הטרור באיום ישיר על חייו של הח"כ

ארגון הטרור "כוחות הגליל" פרסם סרטון עם איום על חייו של חה"כ צבי סוכות: "אתה היעד הבא, אתה תמות". ארגון הטרור נטל אחריות על פיצוץ מטען החבלה בצומת מגידו לפני כשבועיים

ארגון הטרור באיום ישיר על חייו של הח"כ
האיום על ח"כ צבי סוכות צילום: צילום מסך

ארגון טרור לבנוני בשם "כוחות הגליל" פרסם סרטון ובו איומים ברצח כלפי ח"כ צבי סוכות ממפלגת הציונות הדתית. מדובר בארגון שנטל אחריות על פיצוץ מטען החבלה בצומת מגידו לפני כשבועיים. בסרטון מופיעות כתוביות בעברית עם שגיאות כתיב. בנוסך המילים "אתה תמות", "משתיק הקול מוכן", "אתה היעד הבא", "הזאב מגיע" ברקע נראה ח"כ סוכות צועד בחווארה עם דגל ישראל.

כזכור, הבוקר (ראשון) צעד חבר הכנסת צבי סוכות בכביש הראשי החוצה של חווארה, כמחאה על שלושת הפיגועים הרצחניים בכפר בחודש האחרון. בסיום הצעדה הצטרף ח"כ סוכות ללשכה של ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, בדרישה ממערכת הביטחון להגביר את המשילות בכפר כדי למנוע את הפיגועים.

ח"כ צבי סוכות מסר בתגובה: "לא יתכן שציר נסיעה ראשי לישובי גב ההר יהפוך למטרה קבועה למחבלים. מערכת הביטחון ובראשה השר גלנט חייבת להתעשת, להבין שאלו החיים של אלפי תושבי גב ההר ולהתחיל לפעול. איומים והפחדות של טרוריסטים לא משפיעים עלי. אמשיך לעשות הכל כדי לדאוג לשמור על החיים של תושבי גב ההר".

על פיגוע המטען בצומת מגידו ב-13 במרץ 2023 קיבל אחריות ארגון שכינה עצמו “כוחות הגליל-הזאבים הבודדים”. הארגון פרסם את הודעות קבלת האחריות מטעמו בעיקר באמצעות ערוצי טלגרם בהן שולבו טקסטים וסרטונים תחת שם ולוגו של הארגון. חלק מההודעות היו כתובות בעברית אולם, ניכר כי בהודעות אלה נעשה שימוש בתוכנת תרגום. ההודעות גררו שיח ברשתות החברתיות בעיקר של אזרחים לבנונים, כך מדווח מרכז המידע למודיעין ולטרור על שם אלוף מאיר עמית.

מעט מאד ידוע על הארגון למעט פיסות מידע שהתפרסמו בכלי התקשורת. במספר דיווחים צוין כי הארגון הוקם בסוריה והוא פועל בחסות סוריה וחיזבאללה. ממידע נוסף עלה, כי כוחות הגליל הם הזרוע הצבאית של תנועת נוער פלסטינית (תנועת הנוער של השיבה) אשר פועלת בתמיכת סוריה וחיזבאללה. יתכן וזהו ארגון פיקטיבי אשר רק מקבל אחריות על ביצוע פיגועים ולא קיים בפועל. יתכן גם שכוחות הגליל - הזאבים הבודדים הוא גלגולו של ארגון בני החורין של הגליל, שבין השנים 2009-2007 קיבל אחריות על ביצוע מספר פיגועים בישראל, אך הוכח כי לא בהכרח בוצעו על ידי פעיליו. או אולי גלגולה של בני החורין של הגליל, חולייה של ערביים תושבי הגליל שנחשפה בשנת 2004 והייתה מעורבת בביצוע מספר פיגועים, כולל חטיפת חייל.

ארגון טרור צבי סוכות מגידו איום ברצח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד