כ"ב אייר התשפ"ד
30.05.2024
"דין העתירות להידחות על הסף"

נתניהו על העתירה להוציאו לנבצרות: "ניסיון לבצע הפיכה שלטונית"

נתניהו השיב לבג"ץ כי לבית המשפט אין סמכות להוציאו לנבצרות. הוא תקף את הגשת העתירה נגדו ואמר: "ניסיון חמור ביותר לגרור את מערכת המשפט לתוך הקלחת הפוליטית"

נתניהו על העתירה להוציאו לנבצרות: "ניסיון לבצע הפיכה שלטונית"
ראש הממשלה נתניהו צילום: אריק מרמור, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו השיב הערב (ראשון) לעתירה לבית המשפט העליון המבקשת להוציאו לנבצרות ואמר כי דינה להידחות על הסף. זאת בעקבות ההעברת חוק הנבצרות במליאת הכנסת.

עו"ד מיכאל ראבילו שחתום על מכתב התגובה מטעם נתניהו כתב: "עמדת ראש הממשלה היא כי דין העתירות להידחות על הסף מחמת חוסר סמכות והעדר עילה להתערבות שיפוטית". לדבריו, "לאחר העברת חוק הנבצרות, ההכרעה בעניין האמור בעתירה אינה בסמכותו של בית המשפט הנכבד, ומשכך דין העתירה להידחות על הסף".

לדברי ראבילו: "״גם לפני קבלת החוק האמור מן הראוי היה לדחות את העתירה על הסף, היות שהעותרים ביקשו למעשה מבית המשפט הנכבד, במסווה של עתירה "מנהלית", להחליף את נבחרי העם וליתן צווים המורים בפועל על הדחת ראש ממשלה מכהן וחילופי שלטון ללא החלטה של נבחרי העם בכנסת וללא כל סמכות קבועה בחוק".

עוד הוסיף ראבילו: ״מדובר כאן בניסיון חמור ביותר לגרור את מערכת המשפט לתוך הקלחת הפוליטית ולגרום לה להחליט בניגוד לחוק ובניגוד להכרעת המוסדות הדמוקרטיים הנבחרים, וזאת ללא כל סמכות מפורשת בחוק. שום משחקי מילים לא יוכלו להסתיר את העובדה שיש כאן ניסיון לעקר מן השורש את רעיון ריבונות העם ולבצע הפיכה שלטונית בחסותו של בית המשפט הנכבד״.

כזכור, התנועה לאיכות השלטון הגישה הבוקר בקשה לבית המשפט העליון בו היא קוראת להאשים את ראש הממשלה בנימין נתניהו בביזיון בית המשפט, זאת בשל נאומו בשבוע שעבר, שבו הודיע כי הוא "נכנס לאירוע" הרפורמה המשפטית, בניגוד להסכם ניגוד העניינים עליו חתם.

התנועה טוענת כי נתניהו לא מכבד את פסיקת בית המשפט, ומבקשת לגזור עליו קנס או אפילו מאסר. "עולה תמונה מבהילה, לפיה ראש הממשלה עושה דין לעצמו תוך שהוא מפר את הסדר ניגוד העניינים שלו", נכתב בפנייה.

בעקבות העתירה, נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות חייבה את נתניהו ובהרב מיארה להגיב בתוך שבוע לפנייתה של התנועה לאיכות השלטון.

בנימין נתניהו בית המשפט העליון חוק הנבצרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד