כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
רוח גבית לנתניהו

בכיר בצרפת תומך בהעברת השגרירות לירושלים וברפורמה המשפטית

חבר פרלמנט צרפתי ממפלגת הרפובליקנים בצרפת תומך בהעברת שגרירות צרפת לירושלים. בנוסף חבר הפרלמנט תומך במאיר חביב בבחירות שמתקיימות השבוע בישראל לבחירת חבר הפרלמנט שמייצג את תושבי ישראל בעלי אזרחות צרפתית 

מאיר חביב
מאיר חביב צילום: באדיבות לשכתו

בראיון לערוץ i24news התייחס היום חבר הפרלמנט פייר הנרי דומונט, המשמש כדובר מפלגת הרפובליקנים בצרפת (המפלגה הימנית הגדולה בפרלמנט הצרפתי) להעברת שגרירות צרפת לירושלים. לפניו גם יו"ר המפלגה, חבר הפרלמנט הנבחר החדש אריק סיוטי העביר מסר דומה בנוגע לשגרירות.

חבר הפרלמנט פייר הנרי דומונט אמר: "אני חושב שצריך להעביר את שגרירות צרפת מתל אביב לירושלים", הוא הוסיף: "אני חושב שהרפובליקנים צריכים לקדם את המסר הזה ואם הרפובליקנים יגיעו לשלטון, לעשות את זה. מסיבה פשוטה. מי שמחליט איפה עיר הבירה, הם לא מדינות זרות אלא כל מדינה ריבונית מחליטה על עיר הבירה שלה. השגרירות של מדינה זרה צריכה להיות בעיר הבירה. כאן, לפי מה שרואים עיר הבירה של ישראל היא ירושלים, שם יושבת הכנסת, שם הכנסת החליטה למקם את בירתה, שם נמצא משרד ראש הממשלה ומשרדי הממשלה לכן בירתה של ישראל היא ירושלים ושם צריכה להיות ממוקמת שגרירות צרפת".

בנוסף התייחס חבר הפרלמנט גם לבחירות שמתקיימות השבוע בישראל לבחירת חבר הפרלמנט שמייצג את תושבי ישראל בעלי אזרחות צרפתית. חבר הפרלמנט הדגיש כי הוא יחד עם מפלגתו תומכים תמיכה גורפת בחברו חבר הפרלמנט היוצא מאיר חביב: "מאיר היה ויהיה חבר פרלמנט חופשי שנלחם וימשיך להילחם למען האינטרסים של המצביעים שלו".

בנוסף התייחס דומונט לרפורמה המשפטית בישראל והביע תמיכה בה ובראש הממשלה נתניהו: "הרפורמה נשמעת לי קוהרנטית והגיונית. גם בצרפת הצד הפוליטי ממנה את הנציגים ברשות השופטת. אני חושב שצרפת טועה בזה שהיא אומרת שהיא מודאגת (מהרפורמה) כי מה שקורה בישראל זה שאין אלטרנטיבה פוליטית כי הפוליטיקאים מתקשים להביע משהו שונה מבעד נתניהו או נגדו".

חבר הפרלמנט היוצא מאיר חביב המתמודד שוב לתפקיד בירך ואמר: "אני מברך את יו"ר מפלגת הרפובליקנים חבר הפרלמנט אריק סיוטי ופייר הנרי דומונט על הדברים הברורים בנוגע לשגרירות צרפת. ירושלים היא בירתה המאוחדת והיחידה של העם היהודי ומדינת ישראל".

הבחירות במחוז השמיני שכולל את ישראל עבור בעלי אזרחות צרפתית, מתקיימות בימים אלה דרך האינטרנט (עד יום רביעי). ובקלפיות בירושלים, תל אביב, חיפה, אשדוד ואילת ביום ראשון הקרוב 02.04.23

צרפת שגרירות צרפת מאיר חביב בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד