ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
בתום פגישה מתוחה

דרמה פוליטית: נתניהו פיטר את גלנט ואמר לו: "איבדתי אמון בך"

ראש הממשלה נתניהו החליט להעביר מתפקידו את שר הביטחון גלנט. ההודעה של לשכת נתניהו מפתיעה במובן הזה שראה"מ לא החליט לחכות עם הפיטורים עד אחרי ההצבעה כדי לבחון את מעשיו בפועל | נתניהו הטיח בגלנט: "איבדתי את האמון בך" | השר המפוטר בתגובה ראשונה

נתניהו וגלנט בישיבת ממשלה
נתניהו וגלנט בישיבת ממשלה צילום: אבי אוחיון, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט הערב (ראשון) להעביר מתפקידו את שר הביטחון יואב גלנט. מלשכת רה״מ נמסר כי, "ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט להעביר מתפקידו את שר הביטחון יואב גלנט".

את הודעת הפיטורים קיבל גלנט לאחר שנתניהו זימן אותו ללשכתו ואמר לו כי הוא איבד את האמון בו לאחר שפעל נגד הממשלה ונגד הקואליציה בעת שראש הממשלה שהה בביקור מדיני בחו"ל. 

בסביבת נתניהו מסבירים הערב כי הסיבה המרכזית למהלך היא "תגובה רפה וחלשה מצד השר גלנט נגד הסרבנות בצה"ל, דבר שאין לו שום מקום". 

השר גלנט הגיב הערב בקצרה בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "ביטחון מדינת ישראל תמיד היה ותמיד יישאר משימת חיי".

העברת השר גלנט מתפקידו אינה מפתיעה, שכן לכל אורך היום היו דיווחים כי יתכן ונתניהו ינקוט בצעד שכזה, ההודעה של לשכת רה"מ נתניהו מפתיעה במובן הזה שראש הממשלה לא החליט לחכות עם הפיטורים עד אחרי ההצבעה על החוק לשינוי הרכב ועדת השופטים.

ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד אמר בתגובה לפיטורי שר הבטחון גלנט: ״פיטוריו של שר הבטחון, יואב גלנט רק מפני שהתריע על פגיעה בביטחון ישראל הם שפל חדש של ממשלה אנטי ציונית שפוגעת בביטחון הלאומי ומתעלמת מאזהרת כל גורמי הבטחון.

לדברי לפיד, "נתניהו יכול לפטר את גלנט, אבל הוא לא יכול לפטר את המציאות ולא יכול לפטר את עם ישראל שמתייצב מול הטירוף של הקואליציה. ראש ממשלת ישראל הוא סכנה לביטחון מדינת ישראל״.

שר הביטחון לשעבר ויו״ר המחנה הממלכתי ח״כ בני גנץ הגיב ואמר: ״בפנינו סכנה ברורה, מיידית ומוחשית לביטחון ישראל. סכנה שהוחמרה. נתניהו שם הערב את הפוליטיקה ואת עצמו מעל הביטחון. מחזק את יואב גלנט ששם את ביטחון המדינה מעל לכל אינטרס״.

יצוין כי, המועמד הטבעי מתוך הליכוד להחליף את גלנט הוא שר החקלאות אבי דיכטר, שהודיע היום כי יתמוך בשינוי החוק למרות שבשיחות סגורות בסוף השבוע קרא לעצור את החקיקה.

ההודעה של נתניהו על פיטורי גלנט מגיעה ברקע הדיווחים בשעות האחרונות על ניסיונות להגיע לפשרה סביב החקיקה. נראה כי נתניהו לא רצה שייראה שמי שדוחף אותו לכיוון הוא שר הביטחון גלנט. 

יואב גלנט בנימין נתניהו הרפורמה המשפטית פיטורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד