כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"גמליאל עוכרת ישראל"

איילון נחסם; שורת הפגנות מול שרים בליכוד

שורת הפגנות הערב מחוץ לבתיהם של בכירי הליכוד, לצד חסימת איילון למשך כשעה | מחוץ לביתה של השרה גילה גמליאל נשמעה קריאה "גמליאל עוכרת ישראל"

איילון נחסם; שורת הפגנות מול שרים בליכוד
הפגנה מול ביתו של אבי דיכטר צילום: פלאש 90

במסגרת "שבוע השיתוק הלאומי" עליו הכריזו מארגני המחאות נגד הרפורמה המשפטית, מאות מוחים מפגינים נגד הרפורמה המשפטית מחוץ לבתיהם של כמה שרים מ'הליכוד'. לצד כמה עשרות מפגינים בתל אביב חסמו את איילון, אך כעבור שעה התנועה בנתיבים נפתחה הודות לטיפול המהיר של המשטרה שפינתה אותם בכוח כדי להשיב את התנועה לסדרה.

כאמור מאות מפגינים ברחבי מול בתיהם של כמה שרים מ'הליכוד' בהם, שר החקלאות אבי דיכטר, שר הכלכלה ניר ברקת, יו"ר הכנסת אמיר אוחנה וחברי הכנסת יולי אדלשטיין ודני דנון. המפגינים שהגיעו למחות מול ביתה של שרת המודיעין גילה גמליאל בתל אביב קוראים "גילה גמליאל עוכרת ישראל".

בנוסף מפגינים גם מול ביתו של יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד כדי שיצטרף ללחץ הציבורי כשבכוחו להשבית את המשק ולזעזע את הממשלה.

כזכור, שר הביטחון יואב גלנט קרא אמש לעצור את הליך חקיקת הרפורמה המשפטית בשל הסכנה לכשירותו של צה"ל. "האירועים המתרחשים בחברה הישראלית אינם פוסחים על צה"ל. אני רואה את מקור עוצמתנו נשחק. כשר הביטחון אני אומר בצורה ברורה – השסע בחברה חודר לצה"ל ולגופי הביטחון. זו סכנה ברורה ומוחשית לביטחון המדינה. צריך שינוי במערכת המשפט. עם זאת שינויים משמעותיים לאומיים עושים בהידברות ושיח".

לאחר ההצהרה הצטרפו וחיזקו אותו חברי כנסת מ'הליכוד': יולי אדלשטיין, דוד ביטן ואבי דיכטר. ראש השב"כ לשעבר דיכטר כבר הבהיר מוקדם יותר היום, שחרף הבעת התמיכה בגלנט הוא יתמוך בחקיקה לשינוי הרכב הוועדה למינוי שופטים, שצפויה לעלות להצבעה סופית בהמשך השבוע.

 

הרפורמה המשפטית הפגנות מחאות נתיבי איילון הליכוד גילה גמליאל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד