ז' סיון התשפ"ד
13.06.2024
סערה בעקבות הפיטורים

באופוזיציה תוקפים, המפגינים מחריפים את המחאה

סערה גדולה בפוליטיקה אחרי פיטורי שר הביטחון גלנט: השר איתמר בן גביר בירך את נתניהו: "מי שנכנע לסרבנות לא יכול להישאר בתפקידו" | ח"כ מיכאלי כתבה: "זה לא רק מצב בטחוני חמור, זה שבר אזרחי עמוק ומסוכן מאד" | ראשי המחאה הודיעו על הפגנה היום בשעה 22:00 בקפלן

באופוזיציה תוקפים, המפגינים מחריפים את המחאה
גלנט, בן גביר, ניר ברקת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המערכת הפוליטית סוערת בעקבות פיטורי שר הביטחון יואב גלנט. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר גיבה את המהלך של נתניהו: "העם רוצה רפורמה עכשיו! מי שנכנע לסרבנות, לא יכול להישאר בתפקידו ולו לרגע. גלנט נכנע ללחצים ובנוסף הוביל מדיניות של הכלה וכניעה מול הטרור. ראש הממשלה החליט על הצעד הנדרש ואני מברך אותו על כך".

גם שרת ההסברה גלית דיסטל אטבריאן מ'הליכוד' שקראה לאורך היום לפטרו, אמרה הערב: "ראש הממשלה זימן את גלנט ללשכתו והודיע לו שאין לו אמון בו יותר ולכן הוא מפוטר. אני מאחלת ליואב גלנט הצלחה רבה בהמשך דרכו".

לעומתם, ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד אמר בתגובה לפיטורי שר הבטחון גלנט: ״פיטוריו של שר הבטחון, יואב גלנט רק מפני שהתריע על פגיעה בביטחון ישראל הם שפל חדש של ממשלה אנטי ציונית שפוגעת בביטחון הלאומי ומתעלמת מאזהרת כל גורמי הבטחון.

לדברי לפיד, "נתניהו יכול לפטר את גלנט, אבל הוא לא יכול לפטר את המציאות ולא יכול לפטר את עם ישראל שמתייצב מול הטירוף של הקואליציה. ראש ממשלת ישראל הוא סכנה לביטחון מדינת ישראל״.

שר הביטחון לשעבר ויו״ר המחנה הממלכתי ח"כ בני גנץ הגיב ואמר: "בפנינו סכנה ברורה, מיידית ומוחשית לביטחון ישראל. סכנה שהוחמרה. נתניהו שם הערב את הפוליטיקה ואת עצמו מעל הביטחון. מחזק את יואב גלנט ששם את ביטחון המדינה מעל לכל אינטרס".

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "דיקטטורה במיטבה. שר הביטחון העז לבטא את דאגתם העמוקה של כל ראשי זרועות הביטחון מהתפרקות צה"ל ופגיעה אנושה בביטחון ישראל, ובמקום להקשיב לו ולכנס את הקבינט, נתניהו בחר בדרך של כל הדיקטטורים - סתימת פיות. אני לא אתפלא אם הצעד הבא של נתניהו יהיה פיטוריו של הרמטכ"ל הרצי הלוי". בריאיון לכאן חדשות הוסיף ליברמן: "נתניהו מוביל אותנו לחורבן הבית השלישי".

ח"כ גדעון סער אמר כי החלטת נתניהו לפטר את גלנט היא "מעשה של טירוף, המעיד על היעדר מוחלט של שיקול-דעת. אין תקדים בתולדות ישראל לשר ביטחון שפוטר בגלל שהתריע, כמתחייב מתפקידו, על סכנה ביטחונית. נתניהו נחוש לדרדר את ישראל לתהום. כל יום בו מכהן נתניהו בתפקידו מסכן את ישראל ועתידה". בריאיון לכאן חדשות הוסיף סער: "נתניהו הפך את הליכוד ואת ממשלת ישראל לבית משוגעים".

יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי צייצה: "שר הביטחון של מדינת ישראל מביא את דברי כל בכירי הצבא ומערכת הביטחון שמזהירים מסכנה ברורה, מיידית ומוחשית. עכשיו יותר מתמיד - נתניהו מסוכן מאוד לישראל".

יחד עם זאת, ראשי המחאה נגד הרפורמה המשפטית הודיעו כי היום בשעה 22:00 תחל הפגנה בקפלן, בעקבות פיטורי השר גלנט.

הרפורמה המשפטית יואב גלנט קפלן איבגדור ליברמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד