ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
נתניהו מקיים התייעצות

שביתות ענק במחאה על הרפורמה, ראשי רשויות ישבתו רעב

ברקע גל ההפגנות הסוער ברחובות ישראל: ועדת החוקה שאמורה הייתה להתכנס במהלך הלילה לא תתכנס עוד הלילה. ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים התייעצויות. במקביל, פורום מטכ"ל יתכנס הבוקר וידון בהתפתחויות הביטחוניות ברקע פיטורי שר הביטחון גלנט מתפקידו  

שביתות ענק במחאה על הרפורמה, ראשי רשויות ישבתו רעב
מחאה נגד הרפורמה צילום: גילי יערי, פלאש 90

ועדת החוקה שאמורה הייתה להתכנס ולהצביע על החוק לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים לא תתכנס עוד הלילה. ההצבעה שאמורה הייתה להתקיים נחשבה להצבעה האחרונה לפני אישור נוסח החוק לקריאה שנייה ושלישית.

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים התייעצויות בהשתתפות שר החינוך יואב קיש. במקביל, פורום מטכ"ל יתכנס בבוקר כמדי יום שני וידון בהתפתחויות הביטחוניות, גם על רקע פיטורי שר הביטחון.

גם ראשי רשויות מקומיות מכל קצוות הקשת הפוליטית בישראל יפתחו הבוקר בשביתת רעב בירושלים מול משרד ראש הממשלה בדרישה "לעצור את המשבר העצום והאסון שישראל דוהרת אליו, למנוע את הפגיעה בביטחון המדינה ובשלמות ואחדות העם".

בהודעת ראשי הרשויות נאמר: "קוראים לעצור את מרוץ החקיקה, לקיים הליך הידברות ולאפשר למדינה להתמודד מול האתגרים הבטחוניים האדירים הניצבים מולה. אנו דורשים מהממשלה, ערב חג הפסח והימים הלאומיים".

תנועת "בונות אלטרנטיבה" הודיעה כי היום תתקיים שביתת נשים גדולה במשק. "אנחנו המשק, אם אתם לא עוצרים - אנחנו נעצור הכול", אמרו. מורן זר קצנשטיין, ממובילות מחאת הנשים, אמרה בהודעה לתקשורת: "הקואליציה איבדה את הבלמים, לא ניתן יד לדיקטטורה. אנו קוראות מכאן לכל הנשים לעצור את השגרה ולצאת לרחובות".

גם ראשי האוניברסיטאות החליטו לעצור את הלימודים החל מהבוקר. "אנו, ראשי אוניברסיטאות המחקר של ישראל, נשיאים, רקטורים והנהלות, נעצור החל ממחר בבוקר את הלימודים בכלל אוניברסיטאות המחקר של ישראל, על רקע המשך הליך החקיקה החותר תחת יסודות הדמוקרטיה הישראלית ומסכן את המשך קיומה, אנו קוראים לראש הממשלה ולחברי הקואליציה, לעצור את החקיקה לאלתר ולהיכנס מיידית להתדיינות על מנת להגיע למתווה מוסכם ורחב".

יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד צפוי להודיע על הצטרפות ההסתדרות למחאה. בימים האחרונים בר דוד דווקא נמנע מלהצטרף למחאות נגד המהפכה המשפטית, וראש אגף ההסברה בהסתדרות אמר בשבוע שעבר ל-YNET כי ההסתדרות מייצגת את כלל העובדים.

נשיא אוניברסיטת תל אביב, פרופ' אריאל פורת שלח מייל לסטודנטים שבו כתב: "בתום ישיבה מיוחדת שקיימו הערב ראשי אוניברסיטאות המחקר בישראל הוחלט שאוניברסיטאות המחקר יעצרו את הלימודים החל ממחר בבוקר". במכתב נאמר שהצעד נעשה "על רקע המשך הליך החקיקה החותר תחת יסודות הדמוקרטיה הישראלית ומסכן את המשך קיומה".

עוד נאמר במייל: "אנו קוראים לראש הממשלה ולחברי הקואליציה, לעצור את החקיקה לאלתר ולהיכנס מיידית להתדיינות על מנת להגיע למתווה מוסכם ורחב. אלו מן הימים הקשים ביותר שידעה מדינת ישראל מעודה. אנא שמרו על עצמכם ועל הסובבים אתכם. יחד נעבור את הימים הללו בשלום".

פרופ' אשר כהן, נשיא האוניברסיטה העברית פרסם גם הוא הודעה: "המצב שאליו הגענו לפיו השיקולים הפוליטיים גוברים על שיקולי טובת המדינה פשוט אינו מתקבל על הדעת. קראנו במשך תקופה ארוכה לעצור את מהלך החקיקה לצרכי הידברות אבל הערב- אנו מבינים שנדרשים מהלכים חסרי תקדים ודרמטיים כדי לעצור את המצב שאליו הגענו".

בנוסף עשרות רופאים מבתי חולים בארץ הודיעו אמש שלא יגיעו לעבודה בשל מחלה. הרופאים הצטרפו לקבוצת ווטסאפ בשם "לא מרגישים טוב לדמוקרטיה 27.3.23".

 

הרפורמה המשפטית הפגנות ראש הממשלה נתניהו יואב גלנט שביתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד