ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
החרדים מגבים את נתניהו

הדרמה הפוליטית: שרים נוספים בליכוד בעד עצירת הרפורמה

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הלילה התייעצות דחופה בשאלה האם לעצור את חקיקת הרפורמה המשפטית לצורך הידברות והרגעת הרוחות. דרעי תומך, לוין מתנגד. עמיחי שיקלי מצידו מסר כי: "מציע להיענות לקריאתו של בני גנץ". זוהר: "אם נתניהו יחליט לעצור את החקיקה נתמוך בו" 

הדרמה הפוליטית: שרים נוספים בליכוד בעד עצירת הרפורמה
ישיבת ממשלה צילום: באדיבות המצלם

במקביל למחאות בכמה מוקדים ברחבי הארץ בעקבות פיטורי שר הביטחון יואב גלנט, ראש הממשלה בנימין נתניהו מקיים הלילה (שני) התייעצות בשאלה האם לדחות את העברת החוק לשינוי הרכב ועדת השופטים או לדחותו.

גורמים בליכוד העריכו כי ישנו סיכוי גדול שנתניהו יכריז על עצירת החקיקה. גם יו"ר ש"ס אריה דרעי תומך בעצירת הרפורמה המשפטית, זאת לצד שני חברי כנסת נוספים מהקואליציה שלא צפויים להצביע בעד החוק אם יובא השבוע לאישור סופי. מנגד, סגן רה"מ ושר המשפטים לוי מתנגד בתוקף לעצירה ומאיים על פי דיווחים להתפטר במידה ותהיה עצירה. 

נתניהו מקיים בשעות האחרונות התייעצות בה משתתפים, יו"ר ש"ס דרעי, השר יריב לוין, שר החינוך יואב קיש, השר בצלאל סמוטריץ' והשר לעניינים אסטרטגיים ומקרובו של רה"מ רון דרמר. הבוקר ב-9:00 יתכנסו ראשי הקואליציה בכנסת.

בתוך כך, השר עמיחי שיקלי קרא גם הוא לעצירת החקיקה - שיקלי כתב: "צריך להודות, ביושר - טעינו בניווט! זה קורה גם לנווטים המנוסים והטובים ביותר".

לדבריו, "טעינו, לא בזיהוי הצורך הבוער ברפורמה, היא חיונית מאי פעם, אלא באופן ביצועה. אני מציע להיענות לקריאתו של בני גנץ שנראה שמגיעה מכוונה כנה ונקייה. לשרטט מפת דרכים מחודשת להמשך החקיקה להציג אותה לציבור ולקבוע מראש כללי משחק שיביאו לידי ביטוי ברור את הכרעת העם שיצא לבחירות בפעם החמישית.

איפה שאפשר להשיג הסכמה רחבה יותר נעשה זאת ואיפה שלא נכריע. אם אנחנו מאמינים ביכולת להוביל את המדינה  חובה עלינו לשים מוזיקה מעט יותר רגועה ולהאט".

שיקלי הבהיר: "יובהר כאן בצורה חד משמעית אני מקבל לחלוטין את הכרעת סיעת הליכוד שאני חלק ממנה. סומך על שיקול דעתו של רה״מ וחושב שהמתווה המרוכך שהצגנו הוגן ומאוזן אבל האירוע שהתפתח כאן נוגע פחות לתוכנה של הרפורמה ויותר לאווירה הציבורית שנוצרה".

השר הוסיף: "זו עת חירום ביטחונית, אוייבנו מצפון ומדרום חוככים ידיים בהנאה למשמע קריאות הסרבנות ואולי ינסו לאתגר אותנו. אני אומר להם - אל תעזו, אל תנסו אותנו, ביום פקודה נתייצב כאיש אחד מימין ומשמאל דתיים וחילונים מהקיבוץ ומהעיר.

אז כמו בוויז הגם שהיעד הסופי לא משתנה אני ממליץ לחשב מסלול מחדש, כן למרות שאנחנו לגמרי צודקים. פשוט כדי להראות לחברים שלנו שבחרו למפלגות אחרות שקודם כל אנחנו אחים".

לסיום אמר: "אנחנו חייבים לילדים שלנו ליל סדר שבו נשב יחד עם המשפחה שלנו בשמחה, ימי זיכרון שבהם נוכל לשתוק יחד מעל קברי החברים וחגיגות 75 שייזכרו כחגיגות של פיוס ואחווה. האמת והשלום אהבו".

שר התרבות והספורט מיקי זוהר אמר: "שילמנו מחיר כבד על כישלון ההסברה. הרפורמה במערכת המשפט היא נחוצה וחיונית, אבל כשהבית בוער, לא שואלים מי צודק אלא שופכים מים ומצילים את יושביו. אם ראש הממשלה יחליט לעצור החקיקה כדי למנוע את הקרע שנוצר בעם, אנחנו חייבים לתמוך בעמדתו".

שר הכלכלה ניר ברקת מסר: ״מדינת ישראל היא מעל הכל. עם ישראל מאוחד הוא מעל הכל. אני אגבה את ראש הממשלה בהחלטה לעצור ולחשב מסלול מחדש. הרפורמה נחוצה ונעשה אותה - אבל לא במחיר מלחמת אחים״.

ממפלגת עוצמה יהודית נמסר: "מחזקים את ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר המשפטים יריב לוין שלא לעצור את החקיקה. לימין אין מנדט לוותר על הרפורמה המשפטית ולהיכנע לאלימות. רוב העם תמך בנו כדי למשול".

ממפלגת ש"ס נמסר: "מפלגת ש״ס תתמוך בכל החלטה שתתקבל ע״י רה״מ בנימין נתניהו והליכוד. וכפי שכבר הובהר בעבר. כל פרסום אחר בעניין, אינו נכון".

גם במפלגת דגל התורה גיבו את נתניהו, והצהירו כי יעמדו מאחורי כל החלטה אותה יבחר לקבל.

יצוין כי במקביל, בוועדת חוקה הסתיים הדיון מבלי שהיו"ר שמחה רוטמן הגיע להצבעה האחרונה והכי חשובה לאישור השינויים בוועדה לבחירת שופטים לקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת.

רוטמן, היה נחוש לסיים במהלך היום את האישור של החוק בוועדה, על מנת שיוכלו להצביע עליו מחר בלילה במליאת הכנסת. רוטמן היה רגע מכדי לסיים את הדיון שנמשך לאור אלפי ההסתייגויות שהגישה האופוזיציה. עם זאת, יו"ר ועדת החוקה הבהיר כי הוועדה תכונס מחדש כבר מחר ב-08:00 בבוקר.

 

 

בנימין נתניהו יריב לוין הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד