ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
"משטר הפשע של פוטין"

האיחוד האירופי מאיים בסנקציות אם בלארוס תציב גרעין רוסי

האיחוד האירופי מאיים בסנקציות חדשות על בלארוס אם המדינה הגובלת עם רוסיה תציב אצלה גרעין רוסי. משרד החוץ האוקראיני האשים את רוסיה בהפרת התחייבויותיה, ובערעור "ארכיטקטורת הפירוק הגרעיני ומערכת הביטחון הבינלאומית בכלל"

האיחוד האירופי מאיים בסנקציות אם בלארוס תציב גרעין רוסי
אטום, אילוסטרציה צילום: Pixabay

ראש מדיניות החוץ של האיחוד האירופי, ג'וזפ בורל, אמר כי בריסל מוכנה להטיל סנקציות חדשות על בלארוס אם מינסק תציב אצלה נשק גרעיני רוסי. "אם בלארוס תציב אצלה נשק גרעיני רוסי, פירושו הסלמה חסרת אחריות ואיום על הביטחון האירופי. בלארוס עדיין יכולה לעצור את זה, זו הבחירה שלהם. האיחוד האירופי מוכן להגיב עם סנקציות נוספות", צייץ בטוויטר.

כזכור נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הודיע ​​ביום שבת האחרון כי ארצו תציב נשק גרעיני טקטי בבלארוס. פוטין אמר כי הצבת הנשק הגרעיני דומה למהלכים שביצעה ארה"ב, המאחסנת נשק כזה בבסיסים ברחבי בלגיה, גרמניה, איטליה, הולנד וטורקיה.

משרד החוץ האוקראיני האשים את רוסיה בהפרת התחייבויותיה, ובערעור "ארכיטקטורת הפירוק הגרעיני ומערכת הביטחון הבינלאומית בכלל". אוקראינה קראה "לכל חברי הקהילה הבינלאומית להעביר למשטר הפושע של פוטין את חוסר הקבלה של הפרובוקציות הגרעיניות האחרונות שלו". בראיון ששודר ביום שבת אמר פוטין שהמהלך לפריסת נשק גרעיני טקטי לבלארוס "אינו דבר יוצא דופן".

 

ולדימיר פוטין נשק גרעיני מלחמת אוקראינה רוסיה בלארוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד