א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
"טראמפ שלח לי פתק"

נתניהו לתקשורת הבריטית: הנשיא ביידן הזהיר שלא לפגוע בדמוקרטיה בישראל

ראש הממשלה נתניהו כינה את ארוחת הערב של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ עם האנטישמים קניה ווסט וניק פואנטס "איומה" ו"טעות גדולה". נתניהו חשף שטראמפ עשה עמו שלום לאחר שזכה בבחירות. "הוא כתב לי פתק" אמר. "בירך על הניצחון שלי"

נתניהו לתקשורת הבריטית: הנשיא ביידן הזהיר שלא לפגוע בדמוקרטיה בישראל
בנימין נתניהו במליאה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש הממשלה נתניהו התייחס לארוחת הערב של דונלד טראמפ עם הראפר האנטישמי קניה ווסט ואיש העליונות הלבנה ניק פואנטס כ"איומה" בהתקפה חדשה וצורבת על הנשיא לשעבר טראמפ בראיון לתקשורת הבריטית.

בריאיון לעיתונאי האנגלי פירס מורגן, בזמן שההפגנות ההמוניות נמשכות בארץ אמר נתניהו על הארוחה הסודית באחוזת מאר-א-לאגו של טראמפ בפלורידה בסתיו שעבר: "חשבתי שזה נורא. אני חושב שזו טעות גדולה. זה שגוי מכל נקודת מבט. אסור להתייחס כך לאנטישמיות, אסור לקבל את זה, צריך לנזוף ולהוקיע וזה מה שאני עושה. ולא אכפת לי מאיפה זה בא, או ממי".

כזכור טראמפ תקף את נתניהו על כך שצייץ ברכה לרגל הניצחון של ג'ו ביידן בבחירות ב-2020 "האדם הראשון שבירך את ביידן היה ביבי נתניהו, האיש שעשיתי עבורו יותר מכל אחד אחר. ביבי יכול היה להישאר בשקט. הוא עשה טעות איומה. מאז לא דיברתי איתו" אבל נתניהו גם חשף שטראמפ עשה עמו שלום לאחר שזכה לאחרונה בראשות הממשלה. "הוא כתב לי פתק" אמר. "הוא בירך על הניצחון שלי".

נתניהו הכחיש שהוא "לקח צד", ואמר למראיין: "אני לא מיישר קו עם אף אחד. לא נכנסתי כרפובליקני או דמוקרטי, נכנסתי כישראלי. ויש לי חברים קרובים משני הצדדים. ג'ו ביידן, שלעתים קרובות אני לא מסכים איתו, אגב, גם אני לפעמים לא הסכמתי עם טראמפ".

נתניהו חשף כי הנשיא ביידן הזהיר אותו שלא לפגוע בדמוקרטיה בישראל בשיחה שנערכה לאחרונה בין שני המנהיגים. "ובכן, קודם כל, דיברנו על ביטחון איראן. הרבה. אבל הוא העלה את זה [חשש לאיום על הדמוקרטיה של ישראל] והבטחתי לו את מה שהבטחתי לך: שישראל הייתה ותישאר דמוקרטיה".

בראיון אמר נתניהו: "יש דבר שמאפיין את מערכת המשפט בישראל והוא שהשופטים מטילים וטו על מינוי שופטים, הם למעשה בוחרים את עצמם וזה לא קיים בשום דמוקרטיה. הרפורמה שאנחנו עוסקים בה כרגע מתקנת את זה".

נתניהו הוסיף: "יש הרבה מתח כרגע והלוואי שזה לא היה כך, אבל אני די בטוח שנתגבר על הקושי הזה, כי צריך לעשות רפורמה בדברים שמתעצמים. כרגע יש לך מצב שבו 15 חברים לא נבחרים בבית המשפט העליון שולטים למעשה בישראל. הם יכולים להחליט דברים שמשפיעים על הצבא שלנו, הכלכלה שלנו, יחסי החוץ שלנו, המאבק שלנו בטרור, זה דמוקרטי? לא, זה לא דמוקרטי. אתה רוצה לתקן את זה. ישראל היא דמוקרטית במובן שאתה מצביע לממשלה אבל כשאתה מצביע לממשלה אתה רוצה שהממשלה הזו תשלוט. כרגע הסמכויות של הממשלה מוגבלות קשות על ידי בית משפט עליון שיש לו יותר סמכויות מאשר בכל דמוקרטיה אחרת על פני כדור הארץ".

 

ראש הממשלה נתניהו ביידן טראמפ בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד