כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
זקוקים נואשות לחיילים

קמפיין רוסי חדש מנסה לפתות אזרחים להילחם באוקראינה

בונוסים והטבות מפתות מובטחים למתגייסים חדשים ברוסיה. משרדי הגיוס עובדים עם אוניברסיטאות וסוכנויות שירות סוציאליות כדי לפתות סטודנטים ומובטלים  

קמפיין רוסי חדש מנסה לפתות אזרחים להילחם באוקראינה
ארטילריה של צבא אוקראינה צילום: צבא אוקראינה

בעוד הלחימה נמשכת בזירות הקרב האוקראיניים כמו בבחמוט ושני הצדדים מתכוננים להתקפות נגד שעלולות להביא ליותר הרוגים, מכונת המלחמה של הקרמלין זקוקה מאוד למתגייסים חדשים. מערכה חדשה יוצאת לדרך באביב הזה ברחבי רוסיה, מחפשת מגויסים חדשים כדי לתגבר את חייליה לקראת המלחמה באוקראינה.

פרסומות שמבטיחות בונוסים מזומנים והטבות מפתות נראות בכלי התקשורת. מגייסים מבצעים שיחות למועמדים פוטנציאליים, משרדי הגיוס עובדים עם אוניברסיטאות וסוכנויות שירות סוציאליות כדי לפתות סטודנטים ומובטלים.

הממשלה מפתה גברים להתנדב כי היא זקוקה נואשות לחיילים, בין אם במרכזי גיוס מאולתרים שצצים באזורים שונים, או באמצעות שיחות טלפון של פקידי גיוס. כך, היא יכולה "להימנע מהכרזה על גל גיוס שני רשמי" לאחר שהראשון הוכיח את עצמו שהוא כל כך לא פופולרי, כך לפי צוות חשיבה אמריקאי.

תושב מוסקבהאמר לסוכנות הידיעות AP כי המעסיק שלו, אסף את כרטיסי הרישום הצבאיים של כל העובדים הגברים בגיל הלחימה ואמר שהוא יוודא שיש להם דחיה. אבל לדבריו, עדיין יש חשש מגיוס. "זה עושה אותך עצבני ומפוחד - אף אחד לא רוצה להגיע פתאום למלחמה עם רובה בידיים", אמר התושב, שדיבר בעילום שם כי חשש מפעולות נקם מצד הקרמלין. "המבצע המיוחד נמשך, כך שניתן לצפות להפתעות מצד השלטונות הרוסיים".

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין גיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד