כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
ומי מתחזק מהמחאה

סקר מנדטים: האם הימין יצלח בחירות שישיות

עוד בטרם הודיע נתניהו על פיטורי גלנט וברקע האצת חקיקת הרפורמה, פורסם סקר ב'חדשות 13' לפיו לו הבחירות היו היום נתניהו לא היה מנצח אותן ויתכן כי התיקו הפוליטי היה חוזר | כל המספרים

נתניהו ולוין במליאה
נתניהו ולוין במליאה צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

בשעה שהודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו על פיטוריו של שר הביטחון יואב גלנט, פורסם ב'חדשות 13' סקר מנדטים שערך פרופ' קמיל פוקס, לפיו לו הבחירות לכנסת היו נערכות היום, היו מפלגות הקואליציה זוכות ל-55 מנדטים בלבד, ירידה של 9 מנדטים לעומת תוצאות הבחירות, כאשר גוש הקואליציה הקודמת זוכה ל-56 מנדטים.

לפי הסקר, 'הליכוד' בראשות בנימין נתניהו מאבד ארבעה מנדטים ויורד ל-28 מנדטים, כאשר 'הציונות הדתית' של סמוטריץ' ו'עוצמה יהודית' של בן גביר מאבדות שלושה מנדטים ויורדות ל-11 מנדטים. ש"ס מאבדת שני מנדטים ויורדת ל-9 מנדטים, ואילו 'יהדות התורה' שומרת על כוחה עם 7 מנדטים.

'יש עתיד' בראשות יאיר לפיד עולה במנדט אחד וזוכה בסקר 'חדשות 13' ל-25 מנדטים, העלייה הגדולה ביותר נרשמת במפלגת 'המחנה הממלכתי' בראשות בני גנץ, שעולה מ-12 מנדטים כיום בבחירות ל-18 בסקר - לו הבחירות היו נערכות היום.

לעומתן, מפלגת 'ישראל ביתנו' של אביגדור ליברמן מאבדת מנדט אחד ויורדת ל-5, כאשר רע"מ בראשות מנסור עבאס וחד"ש-תע"ל בראשות איימן עודה ואחמד טיבי שומרות על כוחן עם 5 מנדטים כל אחת מהמפלגות. מפלגת 'העבודה' בראשות מרב מיכאלי לא מתחזקת מהמחאה ברחובות אך שומרת על כוחה עם 4 מנדטים בלבד, כאשר מפלגת 'מרצ', כמו בבחירות האחרונות אינה עוברת את אחוז החסימה, המפתיעה בסקר היא מפלגת בל"'ד בראשות סמי אבו שחאדה, שעוברת לפי קמיל פוקס את אחוז החסימה וזוכה ל-4 מנדטים.

מצביעי 'הליכוד' נשאלו בסקר, למי תצביע אם במקומו של בנימין נתניהו - יעמוד יריב לוין בראשות 'הליכוד', כאשר במקרה כזה 'הליכוד' מאבד שני מנדטים ויורד ל-26 מנדטים. מבחינת תמונת הגושים, במצב כזה הקואליציה יורדת ל-53 מנדטים לעומת 63 מנדטים לגוש הקואליציה הקודמת, ובתווך חד"ש-תע"ל נחלשת מ-5 ל-4 מנדטים.

סקר מנדטים בלוק הימין בנימין נתניהו קמיל פוקס ערוץ 13

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד