י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

"ההודעה על הגידול בגיוס חרדים - שקרית ומטעה"

השקר: הפרסומים על "עליה" באחוזי הגיוס, התבססו על נתוני גיוס קודם סערת החוק • ומי בדק את המספרים? שחר אילן מחדו"ש

חיילים וחרדים, עליה או האטה? צילום: פלאש 90
חיילים וחרדים, עליה או האטה? צילום: פלאש 90

אתמול הופצה בכלי התקשורת הודעת וועדת השרים שבה נאמר כי מאז אישור חוק הגיוס החדש, חלה עליה בגיוס חרדים. השר פרי מיש עתיד הציג זאת בכהצלחה מסחררת של החוק החדש וכישלון של ההנהגה החרדית.

כעת נחשף: הפרסום עירב שלא בצדק את נתוני הגיוס טרם אישור החוק עם אלה שאחריו, שמוכיחים -דווקא חלה ירידה תלולה בגיוס, והחוק נחל כישלון. עמותת חדו"ש שחשפה את הנתונים מוסרת כי "ההודעה גידול דרמטי בגיוס החרדים נכונה כמו הודעת החמאס על ניצחון מוחץ בעזה".

בהודעת ועדת השרים נאמר ש"חלה עלייה דרמטית של 39% בגיוס חרדים לצה"ל בשנת הגיוס 2013-14לעומת השנה הקודמת. בשנה החולפת התגייסו 1972 חרדים לשירות צבאי, זאת לעומת 1416 שהתגייסו בשנה הקודמת ו- 1327 בשנה שלפניה".

מנכ"ל חדו"ש, עו"ד אורי רגב, אמר בתגובה ש"מדובר בדיוק באותם נתונים שנמסרו לפני חודשיים לועדת שקד של הכנסת והוצגו בצדק ככשלון חרוץ. מספר המתגייסים ירד בשל חוק הגיוס בחצי".

רגב "קרא לממשלה להפסיק לאחז את עיני הציבור. חוק הגיוס גרם נזק גדול מאוד להיקף גיוס החרדים. יש לקוות שאולי התלהבות החרדים ממבצע צוק איתן תתקן אותו מעט". רגב אמר עוד, ש"חבל שממשלה והמפלגות שהעבירו את חוק הגיוס עוד לא הבינו שמהפכות לא מבצעים בסטטוסים בפייסבוק ובהודעות לעיתונות אלא באמצעות שינויים אמיתיים בחברה".

סמנכ"ל חדו"ש למחקר והסברה שחר אילן מפרט כמה נתונים שבהם השר פרי לא טרח לשתף את הציבור: בחצי הראשון של שנת הגיוס 2013-2014 (יולי עד דצמבר 2013), לפני שהתפתח המאבק על חוק הגיוס, התגייסו 1235 חרדים.

בחצי השני (ינואר עד יוני 2014) כלומר בימי המאבק על החוק ואחריו חלה ירידה דרמטית של 50%ל-623 מתגייסים. כלומר ההודעה חיברה נתונים מלפני התגברות המאבק על החוק ואחריו. הנתונים של חצי השנה האחרונה מעידים על כישלון חרוץ.

הכישלון ניכר היטב גם כשבודקים את הנתונים לעומת התקופות המקבילות אשתקד. בחצי השנה שלפני התגברות המאבק על חוק הגיוס (החצי השני של 2013) היתה עליה דרמטית בגיוס של 56% מ-793 מתגייסים חרדים בתקופה המקבילה ב-2012 ל-1235 מתגייסים חרדים ב-2013.

לעומת זאת בחצי הראשון של 2014 שהושפע מהמאבק על חוק הגיוס והעברתו היתה עליה של 18% בלבד מ-623 מתגייסים ל-737. 18% הם כחצי מהגידול הדרוש כדי לעמוד אפילו ביעד שקבעה הממשלה. כלומר אם זה היה קצב הגיוס לאורך כל השנה, צה"ל לא היה מתקרב אפילו לעמידה ביעד.
חדוש גיוס חרדים חוק הגיוס פרי שחר אילן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד