כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
וכמה תומכים בעצירת הרפורמה

הסקר בדק: האם נתניהו איבד שליטה על ממשלתו

סקר חדש בדק מה דעת הציבור בעד או נגד עצירת הרפורמה המשפטית. ובכן רוב הנשאלים בעד עצירת הרפורמה. רוב בליכוד בעד להמשיך את החקיקה | וגם, מה דעת הציבור לגבי תפקודו של נתניהו והאם הוא עדיין שולט בממשלתו

הסקר בדק: האם נתניהו איבד שליטה על ממשלתו
ראה"מ בנימין נתניהו בהצהרה צילום: לע"מ

סקר שערך הפרופ' קמיל פוקס עבור 'חדשות 13', בדק האם רוב הציבור תומך בעצירת חקיקת הרפורמה המשפטית. 59% מהנשאלים השיבו בחיוב לשאלה, כאשר 30% השיבו שלא צריך לעצור את החקיקה, ו-11% אמרו שהם לא יודעים. בקרב מצביעי 'הליכוד', 57% תומכים בהמשך החקיקה, כאשר כמעט שליש ממצביעי המפלגה - 30% השיבו כי הם חושבים שיש לעצור את החקיקה, ו-13% השיבו שהם לא יודעים.

הסקר שנערך בטרם פוטר שר הביטחון יואב גלנט, שאל את המשתתפים האם שר הביטחון יואב גלנט צריך להתפטר אם עמדתו בנוגע לעצירת החקיקה לא תתקבל, על שאלה זו השיבו 44% ממשתפי הסקר שכן, לעומת 34% שאמרו כי הוא צריך להישאר בתפקידו ו-12% שהשיבו כי הם לא יודעים.

בקרב מצביעי 'הליכוד', 38% השיבו כי גלנט צריך להתפטר מעצמו, לעומת 39% שהשיבו כי הוא צריך להישאר בתפקידו ו-23% שהשיבו כי הם לא יודעים מה לענות לשאלה זו.

האם אי התייצבות למילואים היא לגיטימית?

עוד נשאלו משתתפי הסקר, האם הודעת חלק מחיילי המילואים על הפסקת התייצבותם לשירות בעקבות הרפורמה המשפטית היא מחאה לגיטימית או סרבנות, כאשר 41% חושבים שמדובר במחאה לגיטימית, לעומת 46% שחושבים שמדובר בסרבנות ו-13% שהשיבו כי הם לא יודעים. בקרב מצביעי הליכוד - 78% טוענים שמדובר בסרבנות, לעומת 13% שחושבים שזו מחאה לגיטימית ו-8% שהשיבו כי הם לא יודעים.

ציון נמוך לתפקודו של נתניהו

כן נשאלו המשתתפים בסקר 'חדשות 13', לחוות דעתם לגבי תפקודו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. 19% מהנשאלים (43% בקרב מצביעי הליכוד) השיבו כי תפקודו טוב מאוד, לעומת 21% (43% בקרב מצביעי הליכוד) שחושבים כי תפקודו בינוני, ו-56% (21% בקרב מצביעי הליכוד) חושבים שתפקודו גרוע. על תפקוד הממשלה כולה השיבו רק 14% מהנשאלים כי התפקוד טוב מאוד (29% בקרב מצביעי הליכוד), לעומת 22% שנתנו לממשלה ציון בינוני (40% בקרב מצביעי הליכוד) ו-61% מהציבור שנתנו לממשלה ציון גרוע (29% בקרב מצביעי הליכוד).

האם ראש הממשלה נתניהו שולט בממשלתו?

34% מהמשתתפים השיבו בחיוב, לעומת 56% שחושבים כי הוא לא שולט בממשלתו, ו-11% שהשיבו כי הם לא יודעים. בקרב מצביעי 'הליכוד', 59% חושבים כי נתניהו שולט בממשלתו, לעומת 30% שהשיבו כי הוא לא שולט בממשלתו ו-11% שהשיבו כי הם לא יודעים.

עוד עולה מהסקר כי 16% מהנשאלים השתתפו בהפגנה אחת לפחות נגד הרפורמה המשפטית, ובהם 2% ממצביעי 'הליכוד'.

קמיל פוקס ערוץ 13 סקר דעת קהל בנימין נתניהו הרפורמה המשפטית סרבנות יואב גלנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד