ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
שעות גורליות

הנשיא קרא לעצירה מיידית של החקיקה, נתניהו ישא נאום לאומה

ברקע פיטורי גלנטט ואירועי ליל אמש הסוערים, בתום דיון החירום שערך הלילה ראש הממשלה הוחלט כי נתניהו יישא נאום לאומה. בתוך כך, נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס לאירועי הלילה הסוערים וקרא לעצירה מיידית של החקיקה המשפטית. "ראינו הלילה מחזות קשים מאד", אמר

הנשיא קרא לעצירה מיידית של החקיקה, נתניהו ישא נאום לאומה
נתניהו ולוין במליאה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים לאורך הלילה (שני) דיון חירום לאחר שרבבות בני אדם יצאו להפגין ברחובות מיד לאחר ההודעה של נתניהו כי החליט על העברת שר הביטחון יואב גלנט מתפקידו. בתום הדיון, הודיע נתניהו כי הוא צפוי לשאת הבוקר הצהרה.

בתוך כך, נשיא המדינה התייחס הבוקר לאירועי הלילה וקרא לעצירה מיידית של החקיקה. הרצוג אמר: "ראינו הלילה מחזות קשים מאד".

הוא הוסיף: "אני פונה לראש הממשלה, חברי הממשלה וחברות וחברי הקואליציה: התחושות קשות וכואבות. דאגה עמוקה אופפת את כל העם. הבטחון, הכלכלה, החברה - כולם מאויימים. עיני כל העם בישראל נשואות אליכם. עיני כל העם היהודי נשואות אליכם. עיני כל העולם נשואות אליכם".

לדבריו, "למען אחדות עם ישראל, למען האחריות המתחייבת אני קורא לכם לעצור את הליך החקיקה לאלתר. אני פונה לראשי כל סיעות הכנסת, קואליציה ואופוזיציה כאחד, לשים את אזרחי המדינה מעל הכול, ולנהוג באחריות ובאומץ ללא דיחוי נוסף. תתעשתו כעת! זה לא רגע פוליטי, זה רגע למנהיגות ואחריות".

בתוך כך, במהלך הלילה קרא השר עמיחי שיקלי לעצור את החקיקה. גם השרים מיקי זוהר וניר ברקת הודיעו כי יתמכו בנתניהו אם יחליט על עצירת החקיקה. הם מצטרפים לקראיה של אדלשטיין, גלנט וביטן.

יו"ר ש"ס אריה דרעי תמך גם הוא בעצירת החקיקה, ובמערכת הפוליטית העריכו הלילה כי נתניהו קרוב מתמיד להכריז על הקפאת החקיקה. בתוך כך, שר המשפטים לוין איים בהתפטרות אם החקיקה תיעצר. 

ממפלגת עוצמה יהודית נמסר הלילה: "מחזקים את ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר המשפטים יריב לוין שלא לעצור את החקיקה. לימין אין מנדט לוותר על הרפורמה המשפטית ולהיכנע לאלימות. רוב העם תמך בנו כדי למשול".

בנימין נתניהו יריב לוין יצחק הרצוג הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד