כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
כאב ראש לנתניהו

בניגוד לחרדים וחלק מהליכוד: הציונות הדתית נגד הקפאת הרפורמה

סיעת הציונות הדתית מתנגדת לעצירת הרפורמה המשפטית: "עצירת החקיקה תהיה כניעה לאלימות, לאנרכיה, לסרבנות ולעריצות המיעוט, היינו ונשארנו חסידי שיח אבל לא תחת איומי הפיכה". החרדים וחלק מסיעת הליכוד תומכים בעצירת החקיקה

בניגוד לחרדים וחלק מהליכוד: הציונות הדתית נגד הקפאת הרפורמה
שמחה רוטמן ובצלאל סמוטריץ' צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סיעת הציונות הדתית הודיעה כי לאחר הרבה התלבטויות והתייעצויות "אסור לעצור את החקיקה בשום אופן". בהודעה נאמר: "עצירת החקיקה תהיה כניעה לאלימות, לאנרכיה, לסרבנות ולעריצות המיעוט. היינו ונשארנו חסידי שיח, פשרות והסכמות, אבל לא תחת איומי הפיכה של מוקדי הכח על הדמוקרטיה הישראלית. נבחרנו כדין וקיבלנו מנדט ברור מהעם להחזיר את האיזונים לדמוקרטיה הישראלית. אנחנו חייבים לרוב העם את השמעת קולו ואת המשך התיקון ההיסטורי החשוב הזה".

עוד נאמר: "הימים האחרונים - בהם קבוצות מיעוט שצברו לאורך השנים כח חסר מעצורים בממסדים השונים, ולא מהססות לעשות בו שימוש אלים ודורסני נגד הרוב, קמים על הדמוקרטיה ודוחפים בעיניים פקוחות לתהום ולפירוק מרכיבי היסוד של העם והמדינה - רק ממחישים את נחיצות הרפורמה ואת החזרת הכח לעם".

"לאחר העברת החקיקה שתאזן את הרכב הוועדה למינוי שופטים ניתן יהיה לעצור ולהושיט יד להידברות עם כל מי שיחפץ בכך, מעמדה של כבוד הדדי והכרה בתוצאות הבחירות ולא מתוך כפיה אלימה של דעות המיעוט". יש לציין כי דעתם של ראשי המפלגות החרדיות היא לעצור את החקיקה כולל חלק מאנשי סיעת הליכוד.

מיכאל שמש מדווח כי לפי גורמים שהיו מעורבים בשיחות הלילה בלשכת נתניהו: סמוטריץ׳ התנגד אמנם לעצירת החקיקה אבל אמר ש"יוכל לסבול" דחיה של מספר שבועות לצורך הידברות.

הרפורמה המשפטית מפלגת הציונות הדתית חקיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד