י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

לכד נחש צפע כשפיו תקוע קרס דייג • צפו

לוכד הנחשים מצא נחש צפע כשפיו תקוע קרס דיג, הוא העבירו לפקח רט"ג והוא העבירו לבית החולים לחיות בר, שם חולץ קרס הדיג מפיו של הנחש והוא הושב לטבע • צפו

לכד נחש צפע כשפיו תקוע קרס דייג • צפו
לכידת הנחש צילום: אורן עמית ואורי קבסה, רט''ג

נחש צפע מצוי בוגר נמצא עם קרס דיג תקוע בפיו בזכות שיתוף פעולה בין לוכד הנחשים עמית אורן לפקח רשות שמורות הטבע והגנים שי קבסה הקרס חולץ משפתו של הנחש והוא הוחזר לטבע.

לכידת הנחש והשבתו לטבע - צילום: אורן עמית ואורי קבסה, רט''ג

לוכד הנחשים אורן עמית פנה לפקח רשות הטבע והגנים ביחידה הימית שי קבסה לאחר שלכד נחש צפע מצוי שבשפתו התחתונה נתפסה קרס דיג ופצעה אותו.

הנחש נלכד באזור קיסריה בין השטח הפתוח לאיזור מגורים בעקבות פנייה שהתקבלת מסיירת היישוב. הנחש מסוג צפע מצוי, נחש בוגר כבן חמש נמצא בתוך שקית זבל כשהוא מחובר לחכה עם קרס, כשהקרס פצע את שפתו.

לאחר התייעצות עם בית החולים לחיות בר של רט''ג והספארי ברמת גן הוצא בזהירות הקרס מפיו וחוטא הפצע שנוצר כתוצאה מהקרס, לאחר התייעצות נוספת עם בית החולים הוא הושב לטבע.

בישראל חיים כ-41 מיני נחשים, רובם אינם מסוכנים לאדם. למעשה, רק 9 מיני נחשים בישראל הם ארסיים. הארס משמש אותם לציד או להגנה מפני תוקפים. אמנם לנחשים יצא שם רע ושמם נקשר להם תכונות כגון אכזריות וערמומיות, אך האמת אחרת, לנחשים חשיבות רבה בשמירה על תפקוד המערכת האקולוגית שבה הם חיים, והם מסייעים מאוד בהגבלת ריבוי מכרסמים ומזיקים אחרים.

עם בוא האביב הנחשים מתעוררים מתרדמת החורף ומתחילים לחפש מזון ובני זוג, ובמקביל עולה בנו המודעות לסכנות שטומן בחובו מפגש מקרי עם נחשים ארסיים, בין בטיול באזורים פתוחים בין ליד הבית או אף בלב העיר.

במידה ונחש נכנס לביתכם או לחצר, פנו למוקד 106 או הזמינו לוכד נחשים מורשה הוא יחזיר אותו לביתו הטבעי.

זכרו: ניסיון ללכוד נחש או לפגוע בו עלול לגרום הכשה. כל הנחשים בישראל הם בעלי חיים מוגנים. פגיעה בהם היא עברה על החוק. אין לגעת או לטפל בנחש ללא הסמכה!

השארת קרסים, פסולת, ציוד ועוד בטבע מסכנת את שלומם של בעלי החיים שאינם יכולים להציל את עצמם. יש להקפיד על איסוף זבל, ציוד וכל דבר שהבאנו עמנו ולא להשאירו בטבע.

נתקלתם בנחש בטיול? אנא, אל תטרידו אותו. שמרו מרחק ותיהנו מתצפית בטוחה.

נחש צפע לוכד נחשים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד