כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

גדולי ישראל בצער: הלווית ענק בבני ברק

רחובות בני ברק נסגרו לתנועה עם תחילת מסע ההלוויה לבתו של הגר"ח קנייבסקי וכלתו של הגראי"ל שטיינמן, הרבנית חנה שטיינמן ע"ה, שנפטרה הבוקר לאחר מחלה בגיל 61 • מסע ההלוויה נפתח ב'לדרמן' ויסתיים בבית החיים 'זכרון מאיר' • בהוראתו של הגר"ח, יישבו בני המשפחה כולם 'שבעה' יחד בביתו שברחוב רשב"ם • האזינו לכרוז

הקהל במסע הלוויה. צילום: דוד זר
הקהל במסע הלוויה. צילום: דוד זר

אבל בבתי גדולי ישראל בבני ברק, עם היוודע דבר פטירתה של הרבנית החשובה מרת חנה שטיינמן ע"ה, בתו של הגר"ח קנייבסקי וכלתו של הגראי"ל שטיינמן.

מסע הלוויה החל בשעה 13:30 מבית הכנסת 'לדרמן' - סמוך לביתו של אביה הגר"ח קנייבסקי, לבית החיים שומרי שבת - זכרון מאיר בבני ברק, שם תיטמן בסמוך לקבר אמה הרבנית בת שבע אסתר קנייבסקי ע"ה, בתו של הגרי"ש אלישיב זצ"ל.

במסע הלוויה הספידו: הגאון רבי יצחק זילברשטיין, בנה הגאון רבי אליעזר שטיינמן, הגאון רבי אליהו מן, הגאון רבי חזקיהו מישקובסקי, ובבית הקברות ספד לה גיסה המגיד מישרים הגאון רבי יצחק קולדצקי.

מדוברות המשטרה נמסר, כי בעקבות מסע הלוויה צפויים בבני ברק עומסי תנועה כבדים, משטרת מרחב דן נערכת לקליטת ציבור המלווים ויבוצעו שינויים בהסדרי התנועה באזור.

הרחובות שנסגרו לתנועת כלי רכב: רשב"ם, חזון איש, עזרא ורחוב דבורה הנביאה, וברמת גן אליעזר ושדרות ירושלים, במקום צפויים עומסי תנועה כבדים ומי שאינו חייב מתבקש לנסוע בדרכים חלופיות ולהמנע מלהגיע לאזור. צפי לסיום בשעה 16:00. שוטרי מרחב דן יבצעו הכוונת תנועה באזור על מנת להקל עד כמה שניתן על ציבור הנהגים.



הרבנית חנה ע"ה זכתה לשמש את חמיה הגראי"ל שטיינמן בצורה מופלאה, והייתה במשך שנים רבות מנקה את ביתו במסירות למרות הפצרות בני המשפחה לסייע בידה ללא הואיל, באמרה כי על זכות זו לא תוותר. בני ביתו של הגראי"ל מספרים כי אף הוא כיבדה בצורה מיוחדת והיה מרבה לדבר בשבחה. כמו כן הייתה מכינה את האוכל (הדייסה) עבורו.

בהוראת אביה הגר"ח קנייבסקי השבעה תתקיים בביתו ברחוב רשב"ם, שם יישבו כל בניה ובנותיה, אחיה ואחיותיה יחד כל ימי השבעה.

הגר"ח עם בני המשפחה קודם צאת מסע הלוויהצילום: הגר"ח עם בני המשפחה קודם צאת מסע הלוויה
הגר"ח עם בני המשפחה קודם צאת מסע הלוויה

ארגוני ההצלה נערכים
מאות חובשים ופרמדיקים של איחוד הצלה מסניף בני ברק נערכים בכוחות גדולים לאבטחת מסע הלוויה.

גם בארגון 'הצלה גוש דן' נערכים לאבטח רפואית, את המוני האנשים הצפויים להשתתף בהלווית. בשל כמות האנשים העשויים להשתתף והחום השורר - הנחה מנכ"ל ארגון 'הצלה גוש דן' הרב אשר שלומוביץ את מתנדבי הארגון, להצטייד בבקבוקי מים לחלוקה עבור המלווים.

עיריית בני ברק יחד עם מתנדבי סניף בני ברק של איחוד הצלה דואגים כעת למאות בקבוקי מים אשר יחולקו להמונים הרבים שיטלו חלק בהלוויה תחת החום הכבד.

סגן ראש העיר מנחם שפירא נפגש עם המשטרה והשיטור העירוני לקראת צאת מסע הלוויה.

אפי פלדמן, יו״ר איחוד הצלה בני ברק, מסר: ״עקב מקרים מצערים אשר ארעו בהלוויות קודמות ובכינוסים המוניים אחרים, התארגנו בסיוע מבורך של עיריית בני ברק לחלוקת מאות בקבוקי מים להמונים אשר יגיעו מרחבי הארץ להלוויה, המתנדבים ערוכים לתת מענה רפואי מהיר ומקצועי לכשידרשו, ובכדי למנוע התעלפויות והתייבשות יחלקו שתיה לאלפי המלווים".

צילום: דוד זר
לוויה הרב שטייינמן הרב חיים קנייבסקי גדולי ישראל פטירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד