כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"ממשלת ישראל נמצאת בתוהו ובוהו"

סיקור עולמי בלתי פוסק: "הלחץ על נתניהו גובר לאחר ליל הפגנות"

כלי תקשורת בעולם מדווחים על הדרמה הפוליטית בישראל. "ראש הסתדרות העובדים, ארנון בר דוד, קרא לשביתה כללית - החל מהיום - אם החוקים לא ייבלמו". עוד דיווחו כלי תקשורת "הפגנות המוניות מתקיימות בישראל על תוכניות הממשלה להשתלט על הוועדה שממנה שופטים ולתת לפרלמנט הישראלי את הסמכות לעקוף את החלטות בית המשפט העליון ברוב בסיסי"

סיקור עולמי בלתי פוסק: "הלחץ על נתניהו גובר לאחר ליל הפגנות"
מחאה באיילון צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

ערוץ ה-BBC הבריטי בשידור חי מהדרמה הפוליטית בישראל. הערוץ מעדכן כל פוש וכל ברייקינג ישראלי.

  1. ראש הממשלה בנימין נתניהו נתון בלחץ עצום על רקע רפורמות שיפוטיות שנויות במחלוקת שהוא רוצה לקדם.
  2. השינויים במערכת המשפט במדינה עוררו זרימת זעם כמעט בכל חלקי החברה הישראלית, כולל הצבא החזק שלה.
  3. עשרות אלפים יצאו ביום ראשון בלילה בזעם לרחובות לאחר שנתניהו פיטר את שר הביטחון שלו, שקרא לעצור את השינויים.
  4. שוטרים וחיילים השתמשו בתותחי מים על מפגינים שהתאספו מחוץ לביתו של נתניהו בירושלים.
  5. קבוצת האיגודים המקצועיים הגדולה במדינה קוראת כעת לשביתה כללית מיידית, ולהעלות את הלחץ עוד יותר.
  6. ממשלת ישראל, הימנית ביותר אי פעם, רוצה להשתלט על הוועדה שממנה שופטים.
  7. נתניהו אומר כי השינויים ימנעו מבתי המשפט לקחת יותר מסמכויותיהם, אך המבקרים אומרים שהם יעזרו לו במשפט מתמשך בגין שחיתות.

הערוץ מדווח על כי הטיסות מנמל התעופה בן גוריון בתל אביב הוקפאו בעקבות "הפגנות איגודי עובדים נגד הרפורמות המשפטיות של ממשלת ישראל". הערוץ מצטט את בן בריתו "הקיצוני" של נתניהו: "אנחנו לא יכולים להיכנע לאנרכיה".

העיתון הסעודי הרשמי ARAB NEWS מדווח כי "ממשלת ישראל נמצאת בתוהו ובוהו". בעתון נאמר: "הקואליציה של ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, צללה ביום שני לכאוס, לאחר שהפגנות המוניות במהלך הלילה על פיטוריו של שר ההגנה שלו הפעילו לחץ על הממשלה לעצור את תוכניותיה השנויות במחלוקת קשה לשנות את מערכת המשפט".

ה'ניו יורק טיימס' מדווח גם הוא בלייב כשבניורק ארבע לפנות בוקר. "עדכונים חיים: המהומה בולעת את ישראל בגלל התוכנית לשינוי בית המשפט העליון.
ישראל באחד הימים המרכזיים ביותר בהיסטוריה הפנימית שלה, כאשר חלקים מהקואליציה של ראש הממשלה בנימין נתניהו מתלבטים אם להשהות שינויים שיפוטיים שגרמו לתסיסה אזרחית - אפילו כשמחוקקים אחרים נשבעו להמשיך".

רשת סקיי ניוז הבריטית גם מדווחת בשידור חי על המצב בישראל: "ישראלים מפגינים - בשידור חי: טיסות מקורקעות בשדה התעופה הגדול; נתניהו 'מבטל' את ההצהרה, החלטת ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו להתקדם עם רפורמות משפטיות מעוררת הפגנות המוניות נעצרה".

הערוץ מדווח כי "הנשיא קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו "לעצור את הליך החקיקה לאלתר", לאחר שראש הממשלה עורר הפגנות נרחבות ושביתה לאומית על ידי פיטורי שר הביטחון שלו בגלל התנגדות לרפורמות במערכת המשפט".

רשת CNN האמריקאית בשידור חי ממוקדי המהומות בירושלים: "מחאות ישראל פורצות ככל שהמשבר הפוליטי מעמיק". דובר רשות שדות התעופה עופר לפלר אמר ל-CNN כי ההמראות יופסקו לאלתר, למרות שהטיסות המגיעות ינחתו כמתוכנן. לפלר אמר כי שדה התעופה ציפה לכ-70,000 נוסעים ביום שני, כאשר מחציתם ממריאים ומחציתם נוחתים.

 

BBC הרפורמה המשפטית ראש הממשלה נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד