כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
ימנע פגיעה תחרותית

המהלך של משרד התקשורת שיוזיל את מחירי האינטרנט

משרד התקשורת מפרסם את החלטתו בנושא מבחן צמצום המרווחים ברשת מתקדמת | המבחן יאפשר ודאות לחברות הפועלות בשוק הסיטונאי, וגמישות להפחתת מחיר שירותי האינטרנט לצרכנים. אם תנאי צמצום המרווחים לא יישמרו – יפעל המשרד להתאמת התעריפים הסיטונאיים

המהלך של משרד התקשורת שיוזיל את מחירי האינטרנט
שלמה קרעי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר התקשורת, שלמה קרעי, החליט היום (שני) על מתכונת בחינת צמצום המרווחים ברשת מתקדמת, במטרה למנוע פגיעה תחרותית בפעילות השוק הסיטונאי שעשויה לנבוע מתמחור שירותים לצרכן.

מתכונת זו תחול על חברת בזק באזורי פרישת הסיבים, והיא כוללת בדיקה עצמית של החברה לגבי המרווח הקיים בין מחירי חבילות האינטרנט שלה לצרכן ובין תעריפי התשתית הסיטונאית למתחרים. ככל שלא יישמר מרווח מספק שיאפשר קיומה של תחרות, החברה תידרש לבצע הפחתה של התעריף הסיטונאי למתחרים באופן עצמאי בהתאם לשיטת החישוב במבחן, ולעדכן את המשרד ואת השוק מראש. מתכונת מצומצמת של המבחן תחול גם על החברות הזוכות במכרזי התמרוץ.

אסדרה זו צפויה לאזן את מגרש המשחקים ולעודד את המשך הפעילות על גבי השוק הסיטונאי. באופן זה יוצאים נשכרים הן הצרכנים, מהם לא נמנעת הוזלה במחיר, הן החברות הפועלות על גבי השוק הסיטונאי, אשר רואות המשך כדאיות כלכלית בפועלן, והן בזק, לה נשמרת הגמישות השיווקית.

שר התקשורת, שלמה קרעי הגיב: "אנחנו יוצאים היום עם חוליה נוספת בשרשרת הצעדים לפתיחת השוק לתחרות. צמצום המרווחים בשוק הסיבים האופטיים מבטיח סביבה תחרותית ואיזון מגרש המשחקים בין החברות השונות, דבר שיוביל להגברת התחרות ולהוזלת מחירים לצרכן. המהלך הנוכחי מצטרף לצעדים נוספים שאנחנו מבצעים בימים אלה שיוצרים שוק תחרותי, מגוון ומתקדם שיאפשרו לאזרחי ישראל לקבל שירות איכותי ומוזל".

 

אינטרנט סיבים אופטיים הוזלת מחירים משרד התקשורת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד