כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
חיובו בהוצאות

בג"צ דחה את העתירה להוציא את נתניהו לנבצרות

בג"צ דחה את העתירה של התנועה לאיכות השלטון שדרשה להוציא את נתניהו לנבצרות וחייב את העותרים בהוצאות. בהחלטה נאמר: "דין העתירה להידחות על הסף אף מבלי לבקש את תגובת המשיבים – זאת, מחמת אי-מיצוי הליכים"

בג"צ דחה את העתירה להוציא את נתניהו לנבצרות
נתניהו במליאה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בג"צ דחה את העתירה, נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על הכרזתו כי יתערב בחקיקת הרפורמה המשפטית וזאת בשל "אי מיצוי הליכים". בנוסף, העותרים יישאו בהוצאות לטובת אוצר המדינה בסך של 5,000 ש"ח.

בהחלטה נאמר: "במסגרת העתירה שלפנינו נתבקשנו להוציא צו הצהרתי מרחיק לכת לכל הדעות, לפיו נתניהו פסול מלמלא את תפקיד ראש ממשלת ישראל, בשל ניגוד עניינים מובהק בין מעמדו כנאשם בכתב אישום חמור, המתנהל כנגדו בבית המשפט המחוזי בירושלים ובין תפקידיו וסמכויותיו כראש ממשלת ישראל". בהחלטה קבע השופט אלכס שטיין כי דין העתירה להידחות על הסף.

השופט ציין: "ברקע העתירה עומדת הצהרתו של ראש הממשלה כי הוא מתכוון לעסוק במישרין בהצעות החוק הנוגעות למערכת המשפט. כן עומד ברקע העתירה מכתב ששלחה היועצת המשפטית לראש הממשלה, ובו נאמר כי הצהרתו האמורה מפרה את האמור בפסקי הדין שניתנו בבג"ץ וכן את הסדר ניגוד העניינים אשר נקבע לראש הממשלה על-ידי היועצת המשפטית".

השופט הסביר את החלטתו: "עותר הפונה לבית משפט זה בבקשת סעד נדרש להקדים ולפנות לרשות השלטונית שהסעד המבוקש קשור לפעולותיה. במקרה דנן, ראתה העותרת לטוב בעיניה לפתור את עצמה מנטל בסיסי זה באומרה "לגישת העותרת, אין כל תוחלת בנקיטת הליכים ייעודיים של מיצוי הליכים בעתירה זו, ובמובן זה עתירה זו היא חריג לכללים שנקבעו בבית משפט נכבד זה ביחס לצורך במיצוי הליכים טרם הגשת עתירה".

לסיום ציין: "העותרת טוענת כי היועמ"שית שותפה לעמדתה לפיה נתניהו פסול מלכהן כראש ממשלת ישראל. טענה זו לוקה בהנחת המבוקש, עיון בעמדת היועמ"שית, אשר צורפה כנספח 1 לעתירה, מגלה כי הדברים המיוחסים לה לא נכתבו. לו הייתה העותרת משגרת פנייה מוקדמת היועמ"שית, כפי שהיה מוטל עליה לעשות, עמדת היועצת ביחס לכשירותו של נתניהו לכהן כראש הממשלה הייתה נפרסת לפנינו".

 

 

 

 

 

 

 

החלטת בגצ שופטי בגצ תנועה לאיכות השלטון הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד