כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

ועדת הפנים של הכנסת תסייר בהר הזיתים

חברי ועדת הפנים של הכנסת בראשות יו"ר הוועדה ח"כ מירי רגב יסיירו ביום ה' הקרוב בהר הזיתים ויחזו מקרוב בבעיות האבטחה הרבות בהר

צלם: יעקב נחומי
צלם: יעקב נחומי

ביוזמת הוועד הבינלאומי להגנת הר הזיתים, תקיים ועדת הפנים של הכנסת בראשות ח"כ מירי רגב סיור מיוחד בהר הזיתים על מנת לעמוד מקרוב אחר סידורי הביטחון בהר.

הסיור יתקיים ביום חמישי הקרוב בראשות ח"כ מירי רגב וחברי ועדת הפנים של הכנסת עם מפקדי משטרת ירושלים, ובמסגרתו יבחנו מקרוב את בעיות האבטחה והיעדר הביטחון המספיק במקום.

הסיור מתקיים ביוזמת הוועד הבינלאומי להגנת הר הזיתים, וזאת בהמשך לדיונים שהתקיימו בחודשים האחרונים בוועדת הפנים של הכנסת, במהלכו הציגו ראשי הוועד להגנת הר הזיתים בפני חברי הכנסת את בעיות האבטחה הרבות בהר ואת הפעילות הבלתי מספקת של המשטרה והרשויות במקום.

במהלך הסיור בהר הזיתים ישתתפו נציגי הוועד הבינלאומי להגנת הר הזיתים בישראל ג'ף דאובה והרווי שוורץ.

בסיור יתעכבו המשתתפים במספר נקודות בדרכי העליה להר הזיתים על מנת לעקוב מקרוב אחר בעיות הביטחון עימם נאלצים המתפללים להתמודד.

בסיום הסיור צפויים חברי הכנסת להתכנס לישיבה משותפת עם ראשי הוועד וקציני המשטרה במטה המשטרה שם יציגו את מסקנותיהם לאור הבעיות הקיימות בהר, ויתקבלו החלטות בנוגע לסידורי האבטחה אשר צפויים למנוע את זריקות האבנים מצד הפורעים הערבים ובעיות הוונדליזם הקשות בהר.

הסיור מתקיים השבוע, כאשר רק בשבועות האחרונים חלה עליה חדה במקרי האלימות מצד הפורעים הערביים.

יו"ר הוועד להגנת הר הזיתים אברהם לובינסקי: "בשנה האחרונה התקיימו ביוזמתנו מספר דיונים בוועדת הפנים של הכנסת בהם השתתפו אף נציגי המשטרה והרשויות המוסמכות והתקבל התחייבות להצבת אבטחה מאסיבית בהר הזיתים לאורך 24 שעות היממה. לאור הפעילות הרבה הוצבו מצלמות אבטחה שאמנם צמצמו את האירועים האלימים, אולם בזאת לא די ועדיין ממשיכים יהודים לסבול מזריקות אבנים והתנכלויות בעלייתם להר, בין היתר בשל אי קיום ההבטחה של המשטרה להצבת כוחות אבטחה מאסיביים לאורך כל היממה. בסיור הקרוב יחזו חברי הכנסת מקרוב בבעיות האבטחה הרבות בהר וידרשו מהמשטרה לקיים את הבטחתה ולאפשר ליהודים לעלות בבטחה להר הזיתים".
כנסת הר הזיתים ועדת הפנים סיור אבטחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד