כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
הסקר מגלה

להמשיך בחקיקה? זו הדעה של רוב הדתיים

סקר דיירקט פולס שנערך היום מעלה כי רוב מכריע של הציבור הדתי לאומי מתנגד לעצירת החקיקה המשפטית. על פי הסקר, 66% מהמשתתפים בסקר השיבו כי צריך "להמשיך את החקיקה"

להמשיך בחקיקה? זו הדעה של רוב הדתיים
דתיים מרקדים. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ברקע עצירת חקיקת הרפורמה המשפטית עליה צפוי להכריז בקרוב (שני) ראש הממשלה בנימין נתניהו, סקר שערך היום (שני) מכון "דיירקט פולס" בקרב מדגם מייצג של 1300 נשאלים מקרב הציבור הדתי לאומי מעלה כי רוב מכריע של הציבור הדתי לאומי מתנגד לעצירת החקיקה המשפטית.

על פי הסקר, 66% מהמשתתפים בסקר השיבו כי צריך "להמשיך את החקיקה", 32% בחרו "לעצור את החקיקה" ו-2% השיבו "אין לי עמדה בנושא".

בתוך כך, בעקבות הדיווחים על הקפאת החקיקה מספר רבנים מהציונות הדתית קראו לממשלה שלא לסגת מהרפורמה. 

הרבנים כתבו: "בחסדי ה' עם ישראל בחר ממשלה יהודית ולאומית שתפעל למען תורת ישראל, עם ישראל וארץ ישראל. לא יעלה על הדעת שהמיעוט יכפה את דעתו באלימות וביצירת אנרכיה ברחובות. אחים אנחנו, נמשיך ונאהב איש את רעהו ללא סייג וגבולות, אך אהבתנו לאחינו לא תרפה את ידינו מלפעול למען תיקון מתחייב למען עמו ונחלתו".

עוד כתבו: "אנו קוראים לנציגי המחנה הלאומי לא לעצור את החקיקה ומחזקים את ידיהם בשעה גדולה זו. ד' עוז לעמו יתן, ד' יברך את עמו בשלום".

בין החותמים על הקריאה: הרב שלמה אבינר, הרב איתן איזמן, הרב שמואל אליהו, הרב מנחם בורשטיין, הרב חיים ברוך, הרב דוד חי הכהן, הרב מיכאל הרשקוביץ, הרב ברוך וידר, הרב אליהו זייני, הרב אליקים לבנון, הרב יגאל לוינשטיין, הרב דב ליאור, הרב יהודה סדן, הרב דוד פנדל, הרב צבי קוסטינר, הרב חיים שטיינר והרב עמיאל שטרנברג.

סקר הרפורמה המשפטית הציונות הדתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד