כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

למרות השביתה במשק: עובדי שירותי הדת אינם שובתים

מנכ"ל המשרד לשירותי דת, הורה לכלל עובדי שירותי הדת להתייצב לעבודתם כסדרה: "ברור כי ההיערכות הנדרשת לאפשר לעם ישראל לחגוג את חג הפסח כהלכתו חיונית ובלתי ניתנת לעצירה"

למרות השביתה במשק: עובדי שירותי הדת אינם שובתים
הלוויה. אילוסטרציה צילום: גילי יערי, פלאש 90

בתגובה להודעה הבוקר (שני) של יו"ר ההסתדרות החדשה ארנון בן דוד, על השבתה מיידית של כלל המשק, פנה היום יו"ר חבר המועצות הדתיות מר שלמה תנעמי לשר לשירותי דת חה"כ מיכאל מלכיאלי ומנכ"ל המשרד מר יהודה אבידן בדרישה כי עובדי המועצות הדתיות ימשיכו בפעילותם. בפנייתו פירט תנעמי שלוש סיבות לאי-ההצטרפות: אי-מתן התראה של 14 יום לפני ההשבתה, עיתוי ההשבתה בעיצומן של ההכנות לחג הפסח, וכן מהות תפקידן החיוני של המועצות הדתיות בטיפול בקבורה ומקוואות.

בתגובה לכך הודיע מנכ"ל המשרד לשירותי דת יהודה אבידן לראשי המועצות הדתיות כי עובדי שירותי הדת לא ייקחו חלק בשביתה. במכתבו כתב אבידן: "בימים אלו של ערב חג הפסח, עבודה רבה ומשימות רבות עומדות לפתחכם בכדי שעם ישראל יוכל לחגוג את חג הפסח כהלכתו. אין ספק כי במציאות שנוצרה לא ניתן להפסיק את הפעולות והשירותים שהמועצות הדתיות נותנות וזאת מבלי לפגוע בהיערכות המיטבית הנדרשת לחג הפסח. כאנשים שומרי תורה ומצוות ברור לנו כי ההיערכות הנדרשת לאפשר לעם ישראל לחגוג את חג הפסח כהלכתו חיונית ובלתי ניתנת לעצירה".

בסיום מכתבו ביקש מנכ"ל המשרד לדאוג שכלל עובדי המועצות הדתיות יתייצבו לעבודה על מנת שזו תמשיך כסדרה ובמלואה.

שביתה משק הסתדרות דמוקרטיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד