י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

רבנים ומורי הוראה בכנס הסיום של מסלול הלימוד של רב פוסק לביתו מבית מכון לומדים כהלכה

הפוסק הגאון הגדול רבי עמרם פריד שליט"א: "לומדי המכון יודעים הלכה, ויודעים היכן וכיצד צריך לשאול שאלת רב"

רבנים ומורי הוראה בכנס הסיום של מסלול הלימוד של רב פוסק לביתו מבית מכון לומדים כהלכה
כנס לומדים כהלכה צילום: ישי ירושלמי

במעמד רבנים ופוסקים נערך סיום מחזור ראשון של לימוד ההלכה בתכנית 'רב פוסק לביתו' מבית מכון 'לומדים כהלכה', בראשות הרב אהרן דואר שליט"א. האירוע התקיים באחוזת ווגשל בבני ברק בהשתתפות המסיימים שזכו ללמוד באופן מעמיק את יסודות ופרטי ההלכות המצויות בהלכות שבת ובשר בחלב ועוד.

בכנס השתתפו הפוסק הגאון הגדול רבי עמרם פריד שליט"א. הרב הראשי לישראל הגאון רבי  דוד לאו שליט"א. רבה של פתח תקווה הגאון רבי מיכה הלוי שליט"א.

הפוסק הגאון הגדול רבי עמרם פריד, שעודד ודחף את הקמת תכנית הלימוד, על ידי תלמידו הרב אהרון דואר, אמר: 'חז"ל אומרים אין לו לקב"ה בעולמו אלא ד' אמות של הלכה בלבד. כלומר שמי שעוסק בהלכה, עוסק בדבר הכי חשוב לקב"ה. יש הרבה אנשים שלומדים הלכה, אבל לא תמיד זוכרים את הפרטים ולא תמיד יודעים לתרגם את הדברים הלכה למעשה. צורת הלימוד של לומדים כהלכה, יש בה תועלת כפולה, גם שזוכרים וגם שיודעים להוריד את הדברים לעולם המעשה. בנוסף לומדים גם מתי ואיך צריך לשאול את הרב בשאלות שלא יודעים את התשובה לגביהם' בסיום הדברים בירך הרב הפוסק את המשתתפים ואיחל להם שימשיכו להגות בלימוד ההלכה ולהרחיב ולהעמיק את הידיעות שלהם.

הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו שליט"א, הביע התפעלות מהתרשים שקיבל לידיו בנושאי בשר וחלב שמקבלים הלומדים בתכנית . 'זה מדהים לראות איך מצליחים לקחת נושא סבוך ולהפוך אותו לדבר נהיר ובהיר'. בהמשך הביא את דבריו של הגאון רבי אביגדור נבנצאל שליט"א, שהסביר את ההלכה המורה שגם במקרה שבית דין טעו בהוראה, כל מי שעשה על פי הוראתם צריך להביא קורבן. שהסיבה לכך היא שעל האדם היה ללמוד הלכה בעצמו ולדעת אותה'.

רבה של פתח תקווה הגאון רבי מיכה הלוי שליט"א: 'מכון לומדים כהלכה, כשמו כן הוא, מקום שמלמד את ההלכה כמו שצריך. מלמדים איך לקבל מהספק את הפסק', ובאלו אופנים נגשים עם הספק לרב.

הרב אהרן דואר מייסד מכון 'לומדים כהלכה' הציג בפני המשתתפים את התכנית לשלב השני של 'רב פוסק לביתו' שמיועדת לאלו שסיימו בהצלחה את השלב הראשון. הוא סיפר על משתתף בתכנית ששהה בשבת של שמחה שבה נפל החשמל וידע להשיב להפתעת בני המשפחה, את האופנים בהם מותר לקרוא לגוי בשבת.

קריאייטיב: דניאל פורמן

צילום: ישי ירושלמי.

הפקה: גדי ויטמן

הרב עמרם פריד הרב דוד לאו לומדים כהלכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד