י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

"נפעל בחומרה נגד כל גילוי תמיכה בדאעש"

מפכ"ל המשטרה הבהיר כי בעקבות ההכרזה על דאע"ש כארגון טרור, יינקטו צעדים נגד כל מי שיביע תמיכה בו

"נפעל בחומרה נגד כל גילוי תמיכה בדאעש"
חטיבת דובר המשטרה

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יוחנן דנינו, השתתף היום (ב) בכנס הבינלאומי למדיניות נגד טרור, והתייחס בנאומו לאיום הנשקף מצד ארגון הטרור הרצחני דאעש (המדינה האסלאמית).

"אמנם לוחמי דאעש עדיין לא הגיעו פיזית לגבולות המדינה, אך הבעיה עם ארגון זה היא לא הנוכחות הפיזית של לוחמיו, בעולם האינטרנטי הצעירים נחשפים לרוח הקיצונית של הארגון ומושפעים ממנה", הדגיש המפכ"ל.

לאחרונה הפעיל שר הביטחון את סמכותו והכריז על דאעש כהתאחדות בלתי מותרת. מאחר שכך, קם בסיס חוקי לפתיחה בחקירה פלילית כנגד כל מי שחשוד בגילוי הזדהות עם הארגון, "הנחיתי בימים האחרונים לפעול בחומרה כנגד כל גילוי תמיכה, בכל דרך שהיא, בארגון הרצחני", הבהיר המפכ"ל.

"בכל מקום בו נראה הבעת הזדהות עם הארגון, דוגמת הנפת כרזת ודגלים, פרסומים באינטרנט וברשתות החברתיות - נטפל בכך. אנו מתייחסים לדאעש כאל ארגון טרור, למרות שפורמלית עדיין לא הוכרז כך. אין ספק שמטרותיו ומעשיו המזעזעים הופכים אותו לכזה".

"המטרה שלנו כמדינה היא לא לאפשר לארגון או לנציגיו לחלחל או להשפיע, ולמנוע היווצרות גל הזדהות בקרב צעירים. המאבק בטרור הוא גם מאמץ בין-לאומי. למשטרת ישראל שיתופי פעולה ענפים עם משטרות ברחבי העולם גם בתחום המאבק בטרור. נושא מימון הטרור הוא דוגמא לכך, ומשטרת ישראל פיתחה מיומנות משמעותית בסוגיה זו".
דאעש המדינה האסלאמית צעירים תמיכה טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד