כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
גלנט נעדר

מליאת הכנסת אישרה את תקציב המדינה בקריאה ראשונה

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את התקציב הדו-שנתי וחוק ההסדרים. ברקע המשבר בליכוד השר יואב גלנט שפוטר מתפקידו, נעדר במהלך ההצבעה

מליאת הכנסת אישרה את תקציב המדינה בקריאה ראשונה
מליאת הכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מליאת הכנסת אישרה הערב (שני) בקריאה ראשונה את התקציב הדו-שנתי וחוק ההסדרים. ברקע המשבר בליכוד השר יואב גלנט שפוטר מתפקידו, נעדר במהלך ההצבעה.

ההצבעה התאפשרה לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו פתר את המשבר מול השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שאיים לפרוש מהקואליציה במידה וחקיקת הרפורמה המשפטית תידחה.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' התחייב במליאת הכנסת: "הצעד הזה ישדר לאזרחי ישראל ודאות ויציבות. גיבשנו רפורמות משמעותיות שיאיצו את הצמיחה במשק, שיתנו מענה לדרישות השרים ודרישות השכר". 

סמוטריץ' אמר במליאה בעת הצגת התקציב: "אנחנו נכנסים למשבר הכלכלי הזה טוב יותר מכל מדינות העולם. אנחנו יכולים לצאת ממנו ראשונים ומחוזקים. אנחנו מביאים תקציב אחראי שיסייע לייצב את המשק ולמנוע החרפה של האינפלציה. השירות הגדול ביותר שאפשר לעשות עבור אזרחי ישראל זה להיאבק באינפלציה. אין מס גדול יותר לאזרחים. אישור התקציב הוא צעד קריטי, הוא משדר לציבור לסוכנויות הדירוג ולמשקיעים שישראל יציבה".

עוד אמר שר האוצר: "אני זורק לאופוזיציה את הכדור. נמשיך להתווכח על הדברים שאנחנו לא מסכימים. אבל אני באמת מאמין שתזדהו עם המון דברים בתוך התקציב הזה. בין קריאה ראשונה לשנייה ושלישית עוד אפשר לעשות שינויים - ובוודאי בחוק ההסדרים".

יו"ר ישראל ביתנו ושר האוצר לשעבר אביגדור ליברמן תקף את הקואליציה וטען: "אנחנו הולכים להתרסקות כלכלית. מדינת ישראל החל מחודש יוני תגיע למשבר כלכלי הכי חריף שידענו בשנים האחרונות".

התקציב צפוי לעמוד על כ-484 מיליארד שקלים ב-2023 ו-514 מיליארד שקלים ב-2024, אך הערכות במשק הן שיתכן והסכום יצטמצם במידה והצמיחה תיפגע בעקבות הרפורמה המשפטית. 

 

 

תקציב המדינה מליאת הכנסת בצלאל סמוטריץ יואב גלנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד